22 Aralık 2009 Salı

Sosyal Paylaşım ve Türkiye Üzerine

   İnsanların giderek daha az konuştuğu ve teknolojik aygıtların yaptığımız işlerin yerine geçmesi şu günlerde giderek artıyor. Bitmesine bir hafta kalan şu 2009 yılı sanırım facebook için zirve yılı diyebiliriz. Çünkü şuan da facebook hesabı olmayan ya da facebook'u bilmeyen yoktur. Kısacası 2009, sosyal paylaşım sitelerinin yılı oldu.
   The Examiner haber sitesi, yaptığı araştırmasına göre sosyal paylaşımda bu yılın galiplerini belirlemiş. "Microblogging" kavramını kullanıcılara tanıtan Twitter ve favori sayfaların sistem içerisinde paylaşımına ve etiketlenmesine dayanan "social bookmarking" sitesi Digg sosyal paylaşımın liderleri olmuş.  
   Her ne kadar araştırmalar bu tabloyu gözler önüne sersede Facebook, Türkiye kullanıcıları için rakibi olmayan bir lider sosyal paylaşım sitesi olmaya devam ediyor. Bununla beraber dünyada 350 milyon kullanıcıya ulaşan Facebook'u en fazla kullanan ikinci ülke. Son veriler gösteriyorki Facebook üzerindeki FarmVille sanal oyunu 70 milyon kullanıcıya sahip ve bu kullanıcı ile Twitter'ı bile solluyor.
   Anlaşılan Türkiye, sosyal paylaşımı anlaması gerekiyor. Bu gibi paylaşım sitelerinin kültürü diyebilirsek, bu kültürün gelişmesi beklenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder