25 Aralık 2009 Cuma

YÖK Stüdyosundan Canlı Ders...

YÖK Ankara'daki binasının üst katına canlı yayın stüdyosu, 30 üniversitede ise elektronik sınıflar inşa ediyor.

Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) üniversitelerde 24 saat canlı yayınla uzaktan eğitim vermek için Ankara'daki binasının en üst katında TV stüdyosu inşaatı başlattı. YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul, bahar döneminde 30 üniversiteye aynı anda derslerin başlayacağı Üniversitelerarası Uzaktan Eğitim Video Konferans Merkezi'ni Yeni Şafak'a açıkladı. 30 üniversitede elektronik sınıflar kurulacağını söyleyen Prof. Özkul, "Elektronik sınıflarda aynı anda 30 üniversiteden öğretim üyeleri birlikte bilimsel toplantılar ve tez sınavları yapabilecek. Sayı sınırlaması olmadan öğrencilere Ankara'daki stüdyodan ders verilebilecek" dedi. HOCALARA İŞ İMKANI Prof. Özkul, Ankara'daki stüdyodan canlı olarak verilecek dersler ile özellikle yeni kurulan üniversitelerin öğretim üyesi ihtiyacının giderileceğini söyledi. Bir öğretim üyesinden aynı anda binlerce öğrencinin ders alabileceğini anlatan Özkul, böylece alanında uzmanlaşmış köklü akademisyenlerden isimlerden daha çok öğrencinin yararlanacağını belirtti. Öğrenciler elektronik sınıfların yanı sıra kampüs dışında da istedikleri an kendilerine verilecek özel şifrelerle internet üzerinden dersleri takip edebilecek. HERKESE ÜNİVERSİTE ÖSS'de kontenjanı sınırlı olan örgün eğitim bölümlerine yerleşemeyen öğrenciler, uzaktan eğitimde sınırsız kontenjandan yararlanırken, herkese üniversite kapısı açılacak. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Müsteşarlığı tarafından da desteklenen proje yaklaşık 2 milyon avroya maledilmesi bekleniyor. KAYITLAR ARŞİVLENECEK Bu arada, öğrenci ve öğretim üyeleri birbirlerine canlı yayında anlatılan derslerle ilgili soru da yöneltebilecek. Derslerin kayıtları da montajlanarak arşivlenecek. Böylece öğrenciler istediği an istedikleri dersleri tekrar izleyebilecek. İlk davetli Gül YÖK stüdyosundan ilk canlı yayın dersin Şubat ayında verilmesi planlanıyor. Üniversitelerarası Uzaktan Eğitim Video Konferans Merkezi Stüdyosu'ndan ilk canlı yayın dersi vermek üzere Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün davet edilmesi planlanıyor. Danıştay'a nezaket ziyareti YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, Danıştay Başkanı Mustafa Birden'i ziyaret etti. Özcan, beraberinde YÖK üyesi Prof. Dr. Yekta Saraç ile birlikte Danıştay'a geldi. Birden'in makamında gerçekleşen ziyaret bir saate yakın sürdü.Danıştay'dan ayrılırken, ziyaret nedenine ilişkin sorusuya Özcan, 'Bu gerçekten bir nezaket ziyareti. Başka hiç bir şey yok' karşılığını verdi. Özcan, 'Görüşmenizde katsayı konusunu gündemi geldi mi?' sorusu üzerine de 'Bu tamamen bir nezaket ziyareti' yanıtını yineledi. 'Danıştay'a daha önce de ziyaret yapılmak istendiğinin ancak bunun gerçekleşmediğinin' hatırlatılması üzerine Özcan, 'O zaman da nezaket ziyareti yapacaktık. Ancak ziyaretimiz şimdi nasip oldu' dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder