21 Aralık 2009 Pazartesi

Okul Öncesi Eğitim %70'e Çıkacak...

Nimet Çubukçu okul öncesi eğitim oranının 2014 yılında yüzde 70'e çıkaracaklarını söyledi.

TBMM Genel Kurulunda, Milli Eğitim Bakanlığı, Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK), Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ile 94 devlet üniversitesinin 2010 yılı bütçeleri kabul edildi. Bütçe üzerinde Hükümet adına söz alan Bakan Çubukçu, temel önceliklerinin eğitimin tüm kademelerinde çocukların ve gençlerin en iyi şekilde yetişmesini sağlamak olduğunu söyledi. Milli Eğitim Bakanlığının 2010 yılı hedeflerini anlatan Çubukçu, 2008-2009 öğretim yılında okul öncesi okullaşma oranının yüzde 33'e çıkarıldığını bildirdi. Okul öncesi eğitimde okullaşma oranı yüzde 51'in üzerinde olan 32 ilde pilot uygulamaya geçildiğini belirten Çubukçu, hedeflerinin bu illerde yüzde 100, ülke genelinde de yüzde 40'a ulaşmak olduğunu söyledi. Bakan Çubukçu, stratejik plan hedeflerine göre 2014 yılında okul öncesi eğitimi yüzde 70'e çıkaracaklarını anlattı. İLKÖĞRETİMDE HEDEF YÜZDE 100 Bakan Çubukçu, ilköğretim alanında 2008-2009 öğretim yılında yüzde 98 olan net okullaşma oranını yüzde 100'e çıkarmayı hedeflediklerini, bu amaçla zorunlu ilköğretim çağında olup okula kayıtlı olmayan ya da devam edemeyen öğrenciler için uygulamaya konulan e-okul sistemiyle takip çalışmalarının devam ettiğini belirtti. KIZ ÇOCUKLARININ OKULLAŞMA ORANI Çubukçu, orta öğretim alanında, kız çocuklarının okullaşma oranının artırılması için kız ve erkek öğrenciler arasındaki makasın 5 yıl içinde yüzde 2'nin altına indirilmesinin, en önemli hedeflerinden biri olduğunu kaydetti. Bakan Çubukçu, gelecek dönemde, mesleki eğitim sisteminin, katsayı sorununun da çözüldüğü ölçüde, payının ve kalitesinin artacağına inandığını dile getirdi. Mesleki ve teknik eğitimin genel eğitim içindeki oranının 2002-2003 öğretim yılında yüzde 28 olduğunu anımsatan Çubukçu, kendi dönemlerinde tüm olumsuzluklara rağmen bu oranın yüzde 43'e yükseltildiğini belirtti. Çubukçu, hedeflerinin bu alanda 2012 yılına kadar yüzde 50'ye ulaşmak olduğunu söyledi. YENİ KURULAN ÜNİVERSİTELER Bakan Çubukçu, 2003-2009 yılları arasında 41'i devlet, 22'si vakıf olmak üzere 63 üniversite kurulduğunu ve 81 ilin üniversiteye kavuşturulduğunu söyledi. Üniversitelerin kaderlerine terk edilmediğini ifade eden Çubukçu, şöyle devam etti: "Türkiye'yi dolaşıyorum. Yeni kurulan üniversiteleri özellikle ziyaret ediyorum. Bir çok üniversitenin, çok ilerisine geçtiklerini görüyoruz. Burada, 'bir ev parasına üniversite kuruluyor...' itirazları dile getirildi. 2007 yılından bu güne kadar, üniversite bütçelerini imzalarken gördüm ki hepsinin bütçeleri milyonların üzerinde. Elbette üniversitelere daha fazla destek vermek istiyoruz. Yüksek öğrenime yaptığımız yatırımlar, dönemimizin parlak çalışmalarından birisidir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder