23 Aralık 2009 Çarşamba

Acele işe şeytan karışır. Windows için Hız mı? yoksa Güvenlik mi?


    Microsoft, Windows işletim sistemlerinin hızını arttırmak için çok fazla çalışıyordur. Zaten bu çalışmalar Windows 7'den de biliniyor. Bilindiği üzere Windows'un yeni işletim sürümü Windows 7, grafik işlemlerini grafik işlemcisinide kullanarak yapıyor. Bu özellik bile Windows 7'nin hızını diğer sürümlere göre ön plana çıkartıyor. Fakat Microsoft'un yeni bir önerisi var. Microsoft, Ekim ayında sistem performansı için Windows Güncelleme ve Otomatik Güncelleme gibi Windows işletim sisteminin araçlarının bulunduğu kalsörleri ve bunun gibi bazı dosyaların güvenlik taramalarının dışında kalmasını önermişti.
    Microsoft'un bir bakıma güvenlik zâfiyeti diyebileceğimiz bu teklifi, Trend Micro firmasından David Sacho'nun kullanıcıların güvenliklerinin riske gireceği uyarısında bulundu. David Sacho : "Bu tavsiyeleri dinlemenin bugün bir zararı yok ama gelecekteki potansiyel zararı çok büyük. Kullanıcılar bu klasörleri tarama dışı bırakırsa, suçlular da bu klasörlere özel zararlı dosyalarla pek çok kullanıcıyı hedef alabilir." diyor.
    
Tabi Microsoft'un bu hız teorisi gerçek. Eğer bu bölümler tarama dışına itilirse işletim sistemlerinin performansında artma oluyor. Bu işletim sistemleri : Windows Server 2008, Windows Server 2003, Windows 2000, Windows XP, Windows Vista ve Windows 7'dir. Ancak Böyle bir güvenlik açığıda göz ardı edilemez. Savunma çökerse gol yemek kaçınılmaz bir hâl alır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder