10 Aralık 2009 Perşembe

Stajyer Oryantasyon Eğitimi

            Firma Tarihçesi
            Özdilek, havlunun başkenti Bursa’da 1971 yılında; 2 adet Bursa yapısı el dokuma tezgahı, 5 personel ve yıllık 10 ton üretim kapasitesiyle faaliyete başlamıştır. 1982 yılında anonim şirket olan Özdilek, 1983 yılında Bursa’da başladığı perakendecilik sektöründe yeni şubeler açarak hızla büyümüştür. 1998 yılında bir ilke imza atarak perakendecilik sektöründe ISO 9002 belgesini almış; ardından 1999 yılında havlu ve bornoz üretim tesisleri de ISO 9002 belgesini alarak belge sayısını ikiye çıkartmıştır. 2003 yılında açılan Crown Plaza Oteli ile turizm sektörüne adım atılmıştır. 2005 yılında açılan Boya-Baskı işletmemiz ile ev tekstili üretimine adım atılmıştır.
            Bugün gelinen noktada Özdilek’in 168 adet dokuma tezgahı, 2655’i perakende sektöründe,1464’ü üretim sektöründe, 300’ü turizm sektöründe olmak üzere yaklaşık 4420 personeli, yıllık 9000 ton üretim kapasitesi ve ülke çapına yayılmış alışveriş merkezleri, marketleri, iplik, dokuma, boya-baskı işletmeleri ve oteli bulunmaktadır.
            Havlu ve bornoz üretiminde kullanılacağı ipliğin üretilmesinden dokunmasına, boyanmasından kesilip dikilmesine ve satışının gerçekleştiği alışveriş merkezlerine kadar komple bir üretim ve hizmet sunmaktadır.
            20’yi aşan ülkeyle yıllık 30 milyon $’lık ihracat gerçekleştiren Özdilek, Türkiye’de ve dünyada tanınan büyük bir marka olmuş ve Mart 2002 tarihinden itibaren de kalite belgelerini ISO 9001:2000 olarak yenilemiştir.
            Firma Vizyonu
            Faaliyet gösterdiği konularda sürekli gelişme anlayışı ile kaliteli ürün ve hizmetler sunan öncü, dinamik ve lider şirketlerden biri olmak.
            Firma Misyonu
            Müşteri odaklı hizmet anlayışını benimseyen güvenilir, verimli ve yenilikçi bir şirket olmak.
            Firmada Uyulması Gereken Davranış Kuralları
            -Giriş ve çıkışlarda kartınızı kullanın.
            -Başkasının kartını kullanmayın.
            -Çanta ve poşetlerinizi güvenlik görevlilerine kontrol ettirin.
            -Mesai saatlerine uygun çalışın.
            -Mesai saatlerinde boşa zaman harcamayıp, en kısa sürede en çok iş yapma gayreti içinde çalışın.
            -Biriminiz için belirlenen giyim kurallarına uyun.
            -Stajyer tanıtım kartınızı takın.
            -Talimatlara uygun çalışın.
            -Kaliteli üretim ve hizmetin temel şart olduğunu unutmayın.
            -Enerji, su, hava, sarf malzemeler vb. her konuda israftan kaçının.
            -Gerekli koruyucuları kullanın.
            -Yangın söndürme malzemelerini bilinçli kullanın.
            -Tahliye anında acil çıkış levhalarını takip edin.
            -Stajyerler kendilerini ve arkadaşlarını tehlikeye sokacak her türlü davranıştan uzak durmalı, tehlikeli bir durumda hemen ilk amirlerine durumu bildirmelidirler.
            -Görevliler dışında kimse makine, şalter ve kumanda kollarına müdahale etmemelidir. Aksi durumda doğabilecek tehlikelerden stajyer sorumlu tutulacaktır.
            -İş yeri güvenliği açısından işletme içinde kesinlikle sigara içilmemelidir.
            -Sevgi, saygı, birlik ve beraberlik anlayışı içinde çalışıp, birimler ve vardiyalar arasında sağlıklı iletişim kurun.
            -Her türlü problem, izin ve vizite taleplerinizi öncelikle ilk amirlerinize bildirin.
            -Yetkiniz dışında kalan talep ve sorunlarda amirlerinize danışmadan hareket etmeyin.
            -Telefona cevap verdiğinizde ya da bir yeri aradığınızda kendinizi tanıtın.
            -Cep telefonlarınızı mesai saatleri içinde kullanmayın.
            -Yemekhane ve servislerde başkasını rahatsız edecek konuşma ve davranışlarda bulunmayın.
            -Kişisel bakım ve temizliğinize özen gösterin.
            -Çalıştığınız yeri veya kullandığınız makineleri daima temiz tutun.
            -Lavaboları temiz tutun.
            Firma Kalite Politikası
           - İnsana ve insanın geliştirilmesine önem vermek 
           - "Kalite;"
                * Bir yaşam tarzıdır.
                * Herkesin işidir.
                * Müşterilerimize olan görevimizdir.
                 Prensiplerini benimsemek ve bu anlayışla hizmet sunmak
           - Her işi ilk defada doğru olarak yapmak
           - "Müşteri varsa biz varız" düşüncesiyle satış politikamızı "Müşteri tatmini" üzerine kurmak 
           - İşletme içinde sağlıklı iletişim kurmak
            - Sürekli gelişmek
            - Yapılan her çalışmanın "Türkiye'nin gelişmesi" demek olduğunun bilincinde olmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder