3 Aralık 2009 Perşembe

Öğrencilere İçki Servisi Yaptıran Okul...

Sert, öğrencilerinin garson olarak kullanılıp içki servisi yaptırılmasına tepki gösterdi.

Memur Sendikaları Konfederasyonu'na bağlı Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) Denizli Şube Başkanı Ahmet Sert, Buldan Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi öğrencilerinin garson olarak kullanılıp içki servisi yaptırılmasına tepki gösterdi.
Sert, düzenlediği basın toplantısında, Anayasa'da gençlerin alkolden uzak tutulması görev olarak yer almasına rağmen öğrencilere içki servisi yaptırılmasının suç teşkil ettiğini söyledi. Eğitim-Bir-Sen Şube Başkanı Sert, "Öğrencilere içki servisi yaptırılması, eğitim camiasını ve bizleri rahatsız etti. Katsayı farkının ortadan kaldırılmasının iptal edilmesinin tartışıldığı bu günlerde meslek liseli öğrencilerin garson olarak kullanılması, halkta ve eğitim camiasında tepkileri daha da arttırmıştır. Öğrencilere yapılan bu ayıbın sorumlularının gerekli hesabı vermesi gerektiğini düşünüyoruz. Geleceğe hazırlanan gençlerin bu şekilde alkolle aynı ortamda hizmet ettirilmesi, başta Anayasa olmak üzere yasalara da aykırıdır." dedi.
Buldan Kaymakamlığı tarafından düzenlenen resepsiyonda, Buldan Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi öğrencilerinin garson olarak kullanıldığını belirten Ahmet Sert, "Öğrencilere içki servisi yaptırılmıştır. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nda yer alan maddelerde, gençlerin topluma kazandırılması ve alkolden uzak tutulması görev olarak yer almış ve aksi suç teşkil ettiği belirtilmiştir. Bu olayda da öğrencilere içki servisi yaptırılmıştır. Ne acıdır ki bu öğrenciler, meslek liseli öğrencilerdir. Danıştay'ın katsayıyla ilgili iptal kararıyla ÖSS yarışına eksi olarak başlayacak olan meslek liselerine yetkililer şimdiden, 'Siz garsondan başka bir şey olamazsınız.' demektedirler. Bu mantık, klasik bir jakoben zihniyettir." şeklinde konuştu.
Bu arada Denizli İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Oğuz da öğrencilere içki servisi yaptırılmasıyla ilgili inceleme başlattıklarını bildirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder