22 Aralık 2009 Salı

Engelli Öğrencilerin 3 Saati Okul Yolunda Geçiyor...

Konya'da Engelli Öğrencilerin, İlçelerinden Eğitim ve Uygulama Okulu Bulunmadığı İçin 3 Saatini Yollarda Geçiriyor. Kontenjanın Sınırlı Olmasından Dolayı da Çok Sayıda Engelli Öğrenci Okula Alınamıyor. Konya'da engelli öğrencilerin, ilçelerinden eğitim ve uygulama okulu bulunmadığı için 3 saatini yollarda geçiriyor. Kontenjanın sınırlı olmasından dolayı da çok sayıda engelli öğrenci okula alınamıyor.
Konya'da resmi rakamlara göre yaklaşık 5 bin engelli birey yaşıyor. Engelli öğrencilerin en büyük sıkıntısı ise okulların yetersiz kalması. Konya'da 3 eğitim ve uygulama merkezi bulunuyor. Kent merkezinde ise sadece Selçuklu Öğretmen Fatma Menekşe Eğitim Uygulama Okulu, engelli öğrencilerden gelen talebi karşılamaya çalışıyor. 118 öğrenci kapasiteli okul, Meram ve Karatay ilçelerinden gelen çocukları geleceğe hazırlıyor. Engelli çocukların aileleri, her ilçeye eğitim ve uygulama okulu açılmasını istiyor.
Okul Aile Birliği Başkanı Mehmet Karabacak, diğer ilçelerden gelen öğrencilerin çok zorluk çektiğini aktardı. Kendisinin de engelli bir çocuğunun bulunduğunu dile getiren Karabacak, "Çocuklarımızın ömrü yollarda geçiyor. Engelli olmalarının vermiş olduğu zorluğun yanında birde yol yorgunluğu çekiyorlar. Sabah saat 6'da servise biniyor, 9'da okulda oluyorlar. Böyle bir yolculuğu sağlıklı bireyler bile dayanamazken, bu çocuklar nasıl dayansınlar. Meram ve Karatay'a böyle bir okul açılırsa çok iyi olur. Gelen talebe göre okul kapasitesi yetersiz. Sırada bekleyen çok sayıda öğrenciler var. Kimsenin eğitim hakkı elinden alınmamalıdır." dedi.
Engellilerin ailelerine bağımlı bir hayatlarını sürdürdüğünü belirten Karabacak, okul bittikten sonra çocukların hayata kazandırılması için bir iş eğitim merkezine gitmeleri gerektiğini aktardı.
Konya İl Genel Meclis Başkanı Ali Selvi, konuyu meclis olarak gündeme aldıklarını söyledi. Engelli bireylerin her türlü sorununa karşı duyarlı olduklarını aktaran Ali Selvi, "Bu işi sözle değil diğer birimlerle irtibat içerisine geçerek halletmeliyiz. Gereken bütçe çalışması düzenlenerek ne gerekiyorsa yapılmalıdır. Okulun yapımı için ne gerekiyorsa alınmalı" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder