1 Aralık 2009 Salı

AVARE YILLAR


Oğlumun okulunun bir kütüphanesi var ki, yetişkinlere bile hitap ediyor. İlk kez ziyaret ettiğim gün kaybettim kendimi rafların arasında. Harika kitaplar göz kırpıyor raflardan sizlere, okunmak için dizilmişler yanyana. Oğlum her akşam eve kendine uygun bir kitap getiriyor, bizler okuyoruz o da resimlerine bakıyor kitabın içindeki. Haftada bir de bana kitap getiriyor. Nasıl mutlu oluyor anlatamam. "Anne sana kitap getirdim" derken mutluluğu gözlerinden okunuyor. Tabii bende sevinç çığlıklarını görünce daha bir hevesle getirir oldu kitapları. Ama bir ara "artık sana kitap getirmeyeceğim" dedi. Üzgün bir sesle neden diye sorduğumda; "çünkü kimse annesine kitap götürmüyor, bende senin için kitap almaya utanıyorum" dedi. Bende "oğlum bu utanılacak değil, övülecek bir şey. Okumak kadar güzel bir şey yok bu dünyada" dedim. Tabi kütüphanedeki öğretmeni ile de görüştükten sonra, canım oğlum artık eski hevesine ve annesine kitap getirmenin mutluluğunu dönüş yaptı.

Orhan Kemal'in Avare Yıllar isimli bu harika kitabı oğlum o minicik elleri ile bana getirdi. Daha bir keyifli ve sevinçle okudum. 2 genç delikanlının yaşadığı zorluklar, aşk ilişkisi, hayal kırıklığını, ev-okul-iş arasında geçene zamanlarını, yalın ve anlaşılır bir türkçe ile bizlere aktarmış yazar. Serinin ikinci kitabı olan Avare Yıllar, bence serinin ilk kitabı olan Baba Evi'nden sonra okumak daha keyifli olacaktır diye düşünüyorum. Ama Avare Yıllar da tek başına okunacak bir kitap. Orhan Kemal'inde yaşamı gözönüne alınırsa bu kitap kesinlikle yazarın yaşamında da izler taşıyor. Gerçek hayattan kesintiler olması romanı daha bir okunur kılıyor bence. Avare Yıllar'ı mutlaka okuyun derim.

Kitabın Arkasındaki Not:
'Avare Yıllar', Orhan Kemal'in 'Baba Evi' ile başlayıp 'Cemile' ile tamamlanan "Küçük Adam'ın Romanı" dizisinin ikin kitabı. Yazar, yine kendi yaşamöyküsü çerçevesinde, genç bireyin, sorunları olan bir toplumda, düzensiz bir aile içinde, yoksulluk ve acıyla geçen çocukluğunu geride bırakarak bilinçlenmesinin ve kaderinin yönünü değiştirip yaşama sevincini yakalamak için verdiği mücadelenin öyküsünü anlatıyor.

Kitabın Adı: Avare Yıllar
Yazar: Orhan Kemal
Sayfa Sayısı: 126
Yayınevi: Epsilon Yayınevi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder