26 Ocak 2009 Pazartesi

MUHTEŞEM GATSBY


Bir Amerikan Edebiyatı klasiği. Her ne kadar romanın adı “Muhteşem Gatsby” olsa da roman muhteşem değildi. Oldukça sıradan ve basit bir kitaptı bana göre. Büyük beklentiler içine girip de aldığım ve okuduğum bir kitaptı. Ama sonuç hayal kırıklığı. Belki de çevirisinden kaynaklanıyor. Orijinal dilinden okumak kesinlikle daha da iyidir. Bence siz benim kadar beklenti içine girmeyip okumalısınız. Sürükleyici, kurgusu hoş bir kitap. Kitabın konusuna gelince; Nick Carraway’in karizmatik komşu olan Jay Gatsby’nin yükselişini ve bir anda çöküşünü anlatmaktadır. Genç bir teğmenken âşık olduğu Daisy adında kızı tekrar elde etmek için her türlü yola başvurur. Akıl almaz yollardan zengin olan Gatsby, evinde muhteşem partiler verip bir gün artık evli ve bir çocuğu olan Daisy’nin de bu partilere katılacağını ümit eder. Bir tesadüf sonucu komşusu Nick Carraway’in kuzeni olduğunu öğrenir aradığı kız Daisy’nin. Ve Gatsby Nick ile yakınlaşmaya, arkadaş olmaya çalışır. Olaylar bu şekilde de,vam eder. Sonunu anlatmayayım da sizler okuyun ve o dünyaya girin. Umarım benim gibi hayal kırıklığı yaşamazsınız. Her şeye rağmen okumanızı tavsiye ediyorum.
Kitabın Arkasındaki Not:
Muhteşem Gatsby'de (The Great Gatsby) Fitzgerald hem Amerikanın I. Dünya Savaşı sonrası yaşadığı düş kırıklığını, hem de para ve mevki tutkunu bir toplumdaki ahlak çöküntüsünü çarpıcı bir biçimde yansıtmakla kalmamış; belli bir zaman ve yerde geçen olayları anlatmakla yetinmemiş; Gatsby'nin muhteşem rüyasının peşinden koşmasını adım adım takip ederken hayal ve gerçek arasındaki büyük farklılığa da güzel bir örnek vermiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder