18 Ocak 2009 Pazar

İlköğretim Haftası

Okulların açıldığı ilk hafta İlköğretim Haftası'dır. Eğitim ve öğretimin temeli ilköğretimdir. Okul çağına gelmiş bir çocuğun, ilköğretim görerek temel bilgileri alması gerekir. Bu temel bilgileri kazanan çocuklar, okuma ve yazmayı, gerekli sağlık ve temizlik alışkanlıklarını edinirler. Ayrıca çok önemli olan yurt, bayrak, ulus, bağımsızlık kavramlarını ve sevgisini öğrenirler.
Her yıl, okulların açıldığı hafta, İlköğretim Haftası olarak kutlanır. İlköğretim, bütün yurttaşlar için devlet okullarında parasızdır, Bunun amacı, bütün yurttaşların temel bilgi ve becerilerini artırmaktır, Böylece ülkemizde okuryazar oranı yükselir. Yurttaşlık görevleri yerine getirilirken zorluk çekilmez.
Kurtuluş Savaşı sona erince, en büyük sorunun bilgisizlik olduğunu bilen Atatürk, Türk halkının gelişip ilerlemesine engel olan Arap harflerini kaldırdı. Yerine, Türk abecesinin kabul edilmesini sağladı. Atatürk, Türk ulusunun başöğretmeni olarak yurt gezisine çıktı ve yeni harflerle okuma yazmayı öğretti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder