5 Ocak 2009 Pazartesi

KIRMIZI PAZARTESİ

Kolombiyalı yazar Gabriel Garcia Marquez’den ilginç bir roman. Bir namus (töre ) cinayetinin anlatıldığı, değişik bir şekilde kaleme alınmış güzel çok kısa bir roman. İlginç kurgusuyla sizi kendisine çekmeyi başaran nadir kitaplardan “Kırmızı Pazartesi”. Cinayet romanlarında alışık olduğumuz son sayfadaki sonuç bu romanda ilk sayfada yer almış ve öldürülen kişinin ismi açıklanmıştır. Öldürülen kişiyi, öldürecek kişiyi ve bunların herkes tarafından bilinmesi gibi ilginç hemde çok ilginç bir kitap. Yazarın kendisinin de şahit olduğu bu namus cinayetinin ana teması, bir kızın yaşamış olduğu yasak aşkı başka bir erkeğe yüklenmesi. Gabriel Garcia Marquez’in değişik bir tat bıraktığı romanları ile tanışmak istiyorsanız kaçırmamanız gereken bir roman diye düşünüyorum. 1982 Nobel Edebiyat Ödülü’ne de layık görülen bu kısacık ama çok enteresan kitabı kesinlikle herkese tavsiye ediyorum.

Kitabın Arkasındaki Not:

Her yazar, yazdığı en son romanın en iyi romanı olduğunu sanır. Benim bu romanım için böyle düşünmemin nedeni, yapmak istediğimi tam olarak gerçekleştirebilmiş olmamdır. Romanlar, yazılırken yazarlarının elinden kaçıp kurtulmak isterler. Romanın kişileri, kendi özyaşamlarına dönerler, en sonunda da canlarının istediğini yaparlar. Ben hiçbir romanımda bu romanımdaki kadar ipleri elimde tutamadım. Belki bunu konu ve hacim nedeniyle başarmışımdır. Konusu çok sert olan ve hemen hemen polisiye bir roman gibi işlenen bir roman bu. Üstelik oldukça da kısa. Sonuçtan hoşnutum. Bundan önce de en iyi romanım Yüzyıllık Yalnızlık değil de Albaya Mektup Yazan Kimse Yok adlı yapıtımdı. Ben öyle sanıyordum; ve bunu da sık sık söyledim. Şimdi de en iyi romanımın Kırmızı Pazartesi (Gronica de Una Muerte Anunciada) olduğunu sanıyorum.

Can Yayınları, Çevirmen: Faik BAYSAL, 111 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder