12 Ocak 2009 Pazartesi

KADINDAN KENTLER

Muhteşem bir kitap daha "benim yazarlarımdan" biri olan Murathan Mungan’dan. Sabırsızlıkla beklediğim bir kitaptı. Aslında son çıkanlar rafındaki kitapları okumayı sevmem ama “Kadından Kentler”i bekletemedim. Uzun zamandır beklediğim bir kitaptı. Elime geçer geçmez okudum, bitirdim ama elimden bırakamadım hala. Bende harika duygular yarattı her zaman ki gibi. Müthiş bir yazar, müthiş bir şair ve müthiş bir tahlilci. 16 hikaye, 16 şehir ve 16 kadın…. Her hikâye ayrı bir güzelliğe sahip. Kadınların iç dünyasına hitap edebilen, şehir gözlemler çok iyi ve çok akıcı bir ifade ile yazılmış harika bir öykü kitabı. Ayrıntılardaki güzellik, cümlelerdeki sözcüklerin dizilimi ile de kitap kendini sevdiriyor zaten. Sırada, diğer öykü ve romanlarını bekliyor okunmak için. Herkese en kısa sürede okumalarını tavsiye ediyorum.

Kitabın Arkasındaki Not:

Alsancak İskelesi, overlok, asker bavulu, Nurhayat, Adana Seyhan Oteli, dansöz kıyafeti, Emine, burma bilezik, Maşatlık, tahta basamaklar, Sevgi, boşanmak, beyaz şarap, eski Mudanya yolu, Esme, Rumlardan kalma ev, tütün ilacı, çinko kevgir, taşlığa vuran ay, Şengül, Yeşilırmak, çay bahçesi, Yetiştirme Yurdu, Nihal, Ankara İl Radyosu, Cebeci, Goralı Sandviç, Tansel Plak, Nazan, Sinop Kalesi, kuğu biblo, çeyiz, Yıldız, Kanat Turizm, mola yeri, Çanakkaleli Perihan, Meltem, Cacabey Camii, ilk tayin, saat kulesi, rüzgârgülü, Tülay, Erzurum dağları da kar ile boran, Yakutiye Medresesi, iki bavul, Fotoğrafçı Aram, Suna, Diyarbakır surları, terörle mücadele, Küçe Sofrası, Hâkimehanım, Aslı, Lüks Terzi, Foto Zafer, Taş Sinema, Nebahat Abla, sundurma, elma-armut kuruları, zehir sağmak, Asiye, Pozcu Mahallesi, sabahın beşi, yazlık bahçe, Zozan, Esenler Otogarı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder