2 Kasım 2009 Pazartesi

UTANÇ


Neredeyse 3 haftadır uzak kalmışım blog dünyasından. Eski hızıma ulaşamasamda yine okumaya devam ediyorum. Elindeki kitap biter bitmez yazamıyorum son haftalarda. İşlerim çok yoğun. Umarım en kısa sürede bu yoğunluk bitecek. Umudum bu yönde.

Kitabıma gelince; yazarın ilk okuduğum kitabı. 1999 Booker Roman Ödülünün de sahibi olan bu kitap, üniversitede öğretim üyesi olan 52 yaşındaki bir profesörün hayatının nasıl tepe taklak olduğunu, zevk uğruna hayatında nelerden vazgeçmek zorunda kaldığını sizi sıkmadan, boğmadan güzel kelimelerle size aktarmaya çalışmış yazar. Prof. Lurie, içindeki yaşamış olduğu duygulara yenik düşer ve öğrencisi ile birlikte olmaya başlar. Birlikte olduğu kız bu ilişkiden ne memnuniyetini dile getirir ne de şikayet eder. Ama bir gün genç kızın erkek arkadaşları bu durumu farkederler ve Prof. Lurie hakkında soruşturma başlar. Kendisini savunmadan verilen cezaya boyun eğer 52 yaşındaki profesör. Kızının yaşadığı çiftliğe sığınır. Çünkü gidecek yeri kalmamıştır. Kızının yaşadığı bu çiftlik hayatı ise ona çok monoton gelmiştir. Şehre tekrar geri dönmeye karar verir ve karşılaştığı manzara profesöre hayal kırıklığından başka bir şey yaşatmaz. Hayatını nasıl utanca çevirdğini düşünür. Pişmanlıklar su yüzüne çıkmaya başlar. Yazarın dili akıcı ve yalın. Ayrıca yazar alegori sanatını da kullanmayı ihmal etmemiş kitabında. Ben J.M. Coetzee ile tanışmaktan çok mutlu oldum. Diğer kitaplarına da sıra gelecek kesinlikle. Eminim sizde güzel bir roman okumanın tadına varacaksınız.

Kitabın Adı: Utanç
Yazarı: John Michael Coetzee
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı:253

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder