7 Kasım 2009 Cumartesi

Suriye Üniversiteleri Denklik İstiyor...

Türkiye ile Suriye arasında siyasi, ekonomik ve kültürel alanda bahar havası yaşanıyor.

Vizenin kaldırılması iki komşunun ilişkilerini daha pekiştirirken, bu yakınlaşmanın eğitime de yansıtılması hedefleniyor. Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) denklik vermediği Suriye üniversiteleri ile burada eğitim gören Türk öğrenciler, denklik sorununun bir an önce çözülmesini istiyor. Şam Üniversitesi Rektörü Vail Mualla, "Öğrencilerimizin denkliği başta ABD ve İngiltere olmak üzere dünyanın her tarafında tanınıyor. Peki Türkiye'de neden tanınmasın? İnanıyorum ki, en kısa sürede bu sorun çözülecektir." temennisini dile getirdi. Rektör Mualla, Türk üniversiteleri ile işbirliği içinde olduklarını vurgulayarak, "İnönü, İstanbul, Atatürk, Marmara, Yeditepe ve Fırat gibi birçok üniversite ile eğitim alanında iyi çalışmalarımız var. Özellikle Fırat Üniversitesi ile Şam Üniversitesi ortak programlara imza attılar." dedi. Türkiye ile Suriye üniversiteleri arasında öğrenci değişimi çerçevesinde çok sayıda öğrencinin geleceğini belirten Mualla, "Şam Üniversitesi olarak İnönü Üniversitesi'nden önümüzdeki dönemde 60 öğrenci ağırlamaya hazırlanıyoruz. Burada Arap dilini öğrenecekler. Halep Üniversitesi ve Gaziantep Üniversitesi arasında da eğitim çalışmaları var." bilgisini verdi. Mualla, Şam Üniversitesi'nde Türkçe eğitim kursu olduğunu hatırlatırken, Türk dili ve edebiyatı bölümü açmak için girişimde bulunduklarını aktardı. Türkiye üniversitelerindeki Arap dili ve edebiyatı bölümlerine öğretim görevlisi desteği sağlamaya hazır olduklarının da altını çizdi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder