13 Kasım 2009 Cuma

Türk Üniversitesine 'Gayrat' Madalyası...

Türk okullarına bir övgü de Orta Asya ülkesi Türkmenistan'dan geldi.

Uluslararası Türkmen Türk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Zeki Pektaş, eğitim alanındaki üstün hizmetlerinden dolayı 'Gayrat' madalyasına layık görüldü. Madalyanın kendisi için sürpriz olduğunu belirten Zeki Pektaş, ödülün Devlet Başkanı Gurbanguli Berdimuhamedov'un üniversitelerine verdiği önemin ve Türkiye ile Türkmenistan arasındaki dostluğun bir nişanesi olduğunu söyledi. Türkmenistan, yeni kalkınma döneminde her yıl çeşitli alanlarda yerli ve yabancı uyruklu birçok vatandaşının üstün başarı sebebiyle ödüllendiriyor. Bu yılki ödül töreni, Bağımsızlık Bayramı arefesinde gerçekleştirildi. Törende dört yabancı vatandaşa ödül verildi. Rusya'dan bilim adamı Viktor Sarianidi, Birleşmiş Milletler'den Aleksey Tihomirov ve Azerbaycan'ın Aşkabat Büyükelçiliği müşteşarı Vahdet Sultanzade ile birlikte tek Türk vatandaşı olan Uluslararası Türkmen-Türk Üniversitesi'nin Rektör Yardımcısı Zeki Pektaş'a eğitim alanındaki üstün hizmetlerinden dolayı 'Gayrat' madalyası takdim edildi. 110 dönüm arazi üzerinde kurulan Uluslararası Türkmen Türk Üniversitesi, 1994'te Türkmenistan'da eğitim faaliyetlerine başladı. Üniversitede eğitim ve mühendislik olmak üzere 3 fakülte ve 11 bölüm var. Bugüne kadar üniversiteden bin 500'ün üzerinde öğrenci mezun oldu. Halihazırda üniversitede binden fazla yerli ve yabancı uyruklu öğrenci eğitim görüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder