13 Kasım 2009 Cuma

Grip Korkusu Okulları Boşalttı...

Domuz gribi nedeniyle devamsızlık bazı okullarda yüzde 30'a yaklaşırken eğitimciler 'Aşı hemen yapılmazsa okullarda kimse kalmayacak' diyor

Domuz gribi virüsü hem hastalık hem de panik nedeniyle okulları boşalttı. İstanbul'da günlük devamsız öğrenci sayısının 900'ü bulduğu okullar var. İstanbul'daki devamsızlık oranı ortalama yüzde 7-8 olarak açıklanırken, bu da 2.5 milyon öğrencinin yaklaşık 200 bini demek. Domuz gribi korkusu tüm kentler gibi İstanbul'da da eğitimi etkiledi. Kimi okullarda devamsız öğrenci sayısında değişiklikler yaşanmazken kimilerinde ise özellikle bu hafta arttı. Örneğin Ümraniye'deki 1300 mevcutlu Genç Osman İlköğretim Okulu'nda salı günü 500, çarşamba günü 438 öğrenci yoktu. Bağcılar'daki Türk -İsveç Kardeşliği İlköğretim Okulu'nun 3 bin 500 öğrencisinden 960'ı evde. 2 bin mevcutlu Üsküdar'daki Kısıklı ilköğretim Okulu'nda devamsız öğrenci sayısı günde 20 -30'ken bu sayı dün 450'yi buldu. Kadıköy'deki Turhan Mediha Tansel İlköğretim Okulu'nda ise günlük 10 -15 olan normal devamsızlık oranında bir değişiklik yok. Okul yetkilleri velilerin bilinçli olduğu için devamsızlığın artmadığını söylüyor. İlçe milli eğitim müdürlükleri verilerine göre Kartal'da yaklaşık 90 bin öğrenci var. Domuz gribi hastalığından önce devamsız öğrenci sayısı ilçe genelinde 2 binlerde iken, sayı bu hafta 7 bin 300'ü buldu. Sultangazi ilçesinde 85 bin öğrenci var. Son iki haftadır üçte ikisi devamsız. Şişli ilçesinde devamsız öğrenci oranı bu hafta yüzde 5- 7'den yüzde 10- 15'e çıktı. Özel okullarda devamsızlık oranlarında ise büyük bir artış yok. Özel Okullar Birliği Derneği Başkanı Cem Gülan “Özel okullarda devamsızlık oranı ile ilgili özel bir çalışmamız yok. Ancak genel durum devamsızlık oranının yüzde 5- 10 arasında olduğu. Geçmiş yıllara oranla bir parça daha yüksek” diyor. Eğitimcilere göre devamsızlığın nedeni hastalığın yanı sıra panik. İl genelindeki tüm okullar her gün devamsızlık sayılarını ilçe milli eğitim müdürlüklerine bildiriyor. İlçeler de valiliğe bilgileri yolluyor. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, anormal bir süreç yaşanmadığını söylüyor: “Devamsızlık oranı yüzde 1-2 artarak yüzde 7-8'e çıktı. Okula gelmeyenler illa domuz gribi olduğu anlamına gelmiyor. Bazen öğrenci sayısı artıyor. Haberler, fısıltılar devamsızlık sayısını artırıyor. Okullara bir bilgilendirme yazısı yolluyorum. Ailelerin ve idarecilerin bu süreci doğru yönetmesi için. Veli de kontrolü kaçırabilir. Okul idarelerine de 'siz de ailelerle görüşün, bu süreci doğru yönetin' diyeceğiz.” 'Aşı erkene çekilsin' Eski Eğitim Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer bu hafta devamsızlığın yüzde 15- 20'lere vardığını belirterek, “Öğrencilere aşı hızlandırılmalı. Aşı aralık ayı başına kalırsa okullarda kimse kalmayacak” önerisinde bulunuyor. 'Sömestr erken başlasın' Türkiye Özel Öğretim Kurumları Derneği de (TÖDER) Türkiye genelinde devamsızlık oranının yüzde 30'u aştığını belirterek, yarı yıl tatilinin 15 gün erkene çekilmesini talep etti. Açıklamada “Okullarımız gerçek anlamda tehdit altındadır. Aileler çocuklarını okula göndermemektedir” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder