13 Kasım 2009 Cuma

Okumak İçin Polise Sığındı...

Babasının eğitimini bırakması için sürekli baskı yaptığı öğrenci, okula devam edebilmek için polise sığındı.

Alınan bilgiye göre, Konya'nın Karapınar ilçesi yakınlarındaki bir çiftlikte çalışan babası Mustafa G'nin, eğitimini bırakıp devamlı kendisine yardım etmesi konusunda baskı yaptığı ve zaman zaman da şiddet uyguladığını öne süren Kayalı Lisesi 1. sınıf öğrencisi Ali G. (16), evini terk ederek bir tanıdığından yardım istemek üzere trenle Adana'ya geldi. Tanıdığının evinde 4 gün kalan Ali G. daha sonra bu kişinin yönlendirmesi üzerine İnönü Parkı yakınındaki ankesörlü telefonla 155 Polis İmdat hattını arayarak, okula gidebilmek amacıyla evden kaçtığını ve zor durumda olduğunu belirtip, yardım istedi. Çevrede devriye görevi yapan polis ekipleri tarafından Çocuk Şube Müdürlüğü görevlilerine teslim edilmek üzere polis merkezine getirilen Ali G, gazetecilere yaptığı açıklamada, okuyup topluma yararlı bir birey olmak istediğini söyledi. Babasının siyasi bir suçtan dolayı cezaevinde yattığını anlatan Ali G, şunları söyledi: ''Babam 3 kardeşimle birlikte geçimimizi sağlamak için çiftlikte işçi olarak çalışıyor. Ancak, eğitimimi yarıda bırakıp kendisiyle çalışmam için uzun süredir baskı yapıyor. Kardeşimin biri ilköğretim birinci sınıf, diğeri de dördüncü sınıfa gidiyor. Zaten kendisinin yanında çalıştırması yüzünden 2 yıl liseye gidemedim. Kendisinin haberi olmadan bu yıl Kayalı Lisesi'ne giderek müdüre durumumu anlattım ve kaydımı yaptırdım. Saat 04.00'te yataktan kalkıp çiftlikteki inekleri sağıyor, işleri bitiriyorum. Daha sonra da okula gidiyorum ve çıktıktan sonra yine çiftlikte yem taşıyor, inekleri sağıyor, ardından dersimi çalışıyordum. Kendisine bu denli yardımcı olduğum halde okula gitmemi istemedi. Zaman zaman bana şiddet de uyguluyordu. Annemin de 3 yıl önce evi terk ederek kaçmasına neden oldu. Şimdi annemin bile nerede olduğunu bilmiyorum. Babamın beni aradığını da sanmıyorum. Daha önce 15 gün bir akrabamızın yanında kaldım kesinlikle arayıp sormadı. Tek amacım okuyabilmem için bana sahip çıkılması.'' Babasının kendisinden küçük olan kız kardeşini de çiftlikte zorla çalıştırdığını iddia eden Ali G, okuyup hakim veya savcı olmak istediğini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder