6 Nisan 2009 Pazartesi

Teknoloji Üniversiteleri Kuruluyor

YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan, teknoloji üniversitelerinin kurulması için hazırlıkların tamamlandığını ve konuya ilişkin yasa tasarısını meclise gönderildiğini bildirdi.

Özcan, Türkiye ile İngiltere arasında mesleki ve teknik eğitim konusunda yapılacak işbirliği için düzenlenen "Turkey-UK 1 1" seminerinin açılışında yaptığı konuşmada, YÖK olarak mesleki ve teknik eğitimi, üniversite eğitiminden bile daha çok önemsediklerini belirterek, bu alanda iyi yetişmiş, nitelikli elemana ihtiyaç olduğunu vurguladı. Son zamanlarda mesleki ve teknik eğitimi gözden geçirerek, yeniden yapılandırdıklarını anlatan Özcan, 2 yıl 4 sömestr olan meslek yüksek okullarını 6 sömestre çıkardıklarını, 3 sömestr teorik eğitim alan öğrencilerin, 3 sömestr ise işyerlerinde uygulama yaptıklarını ifade etti. Bu alandaki en önemli sorunlardan birinin meslek yüksekokullarından 4 yıllık okullara geçişte yaşandığını dile getiren Özcan, "Biz bu geçişleri de arttırdık" diye konuştu. Uygulamalı eğitimin önünde duran en büyük engellerden birinin öğrencilerin sigorta ve maaş sorunu olduğuna işaret eden Özcan, bu sorunların aşılması için önemli adımlar atıldığını dile getirdi. Özcan, Türkiye'nin mesleki ve teknik eğitim konusunda desteğe ihtiyaç duyduğunu belirterek, bu anlamda İngiltere ile yapılacak işbirliğinin önemine değindi. Uygulanması planlanan "1 1 eğitim modeli" için iyi seviyede İngilizce bilen öğrencilere ihtiyaç duyulduğuna işaret eden Özcan, 1 1 modelinin başına bir yıllık hazırlık eğitimi konulabileceğini de söyledi. İngiltere ile yapılacak mesleki ve teknik eğitim işbirliği kapsamında ilk önce öğretim üyelerinin değişiminin yapılacağını daha sonra öğrenci değişimine geçileceğini kaydeden Özcan, bu projenin bir an önce hayata geçirilmesini istediğini vurguladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder