19 Nisan 2009 Pazar

SONSUZ AŞK

Yazarın "Cumartesi" isimli romanından sonra okuduğum ikinci kitabı. Seviyorum ben bu yazarı. Kalemini, kurgularını, anlatış tarzını, seçtiği konuları. Beni bu kadar kitaplarının dünyasına soktuğu için sırada merak ettiğim diğer kitapları var. "Sonsuz Aşk" 1997 de yayınlanmasına rağmen günümüzde etkisini devam ettirmekte hala. Kitabın konusuna gelince; altı haftalık gibi uzun bir ayrılık yaşayan Joe ve Clarissa bir piknikte buluşurlar. Başbaşa yapacakları bu buluşma bir kabusa dönüşür kısa bir zaman sonra. Bir balon yolculuğu yapan bir kaç kişi, balonun dengesini kaybetmesi üzerine balon düşer. Joe da, onlara yardıma koşar. Ne kadar çabalarlarsa çabalasınlar bri kişinin ölümü ile sonuçlanır bu kaza. Kaza yerinde erotomani hastalığı olan Parry saplantılı bir şekilde Joe'ya aşık olur. Olayların akışı bu kaza ve Parry'nin hisleri ile şekil değiştirir. Ben bir solukta okudum bitirdim, çok etkilendim. Edebiyat Ödülü Booker'in da sahibi olan bu romanı sizlere de tavsiye ediyorum.


Kitabın Arkasındaki Not:

Joe Rose, altı haftalık ayrılıktan sonra Amerika'dan dönen sevgilisi Clarissa ile buluşmasını kutlamak üzere kent dışında bir piknik düzenlemiştir. İçindeki biri çocuk biri yaşlı iki yolcuyla göklerde süzülen bir balon, kırların üzerindeyken ansızın dengesini yitirir, yükselmeye başlar. Çevrede bulunan birkaç kişiyle birlikte Joe da yardımcı olmak üzere balona doğru koşar. Ancak hiçbiri o ânın ve onu izleyen trajik olayların yaşamlarını ne kadar etkileyeceğini bilmemektedir. Balonu indirmek için zorlu bir mücadele veren ve iplerine asılanlardan biri, yere düşerek ölür. Bu balon kazası Joe ile Clarissa'nın yaşamlarına bir felaket gibi çöker. Kaza yerinde bulunanlardan Parry, tuhaf bir tutkuyla, hatta sapkınca bir aşkla bağlandığı Joe'nun hayatını cehenneme çevirir. Telefonla, sayısız mektuplarla, peşine düşerek onu huzursuz eder, cinayetin, deliliğin sınırına getirir. Ian McEwan çağdaş edebiyatın kara büyücüsü. Her romanında olduğu gibi Sonsuz Aşk'ta da okurunu şiddet, cinsel sapkınlık ve paranoya dolu dünyalarda gezdirmeyi başarıyor. İngiltere'nin önde gelen önemli edebiyat ödülü Booker'ı alan Ian McEwan, son yılların en başarılı romancılarından.



Kitabın Adı: Sonsuz Aşk
Yazarı: Ian McEwan
Çeviren: Ülkem Gürpınar
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 256

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder