26 Nisan 2009 Pazar

UZAK YILDIZ

Haftasonu okuduğum iki kitaptan biri de Latin Amerikanın en büyük yazarlarından olan Roberto Bolano'nun kitabı "Uzak Yıldız". Türkçeye çevrilende ikinci romanı. Şili'nin sosyal ve siyasi hayatı anlatan, Şili insanın portresini çizmiş yazar bu romanında. Şili de 1973 yılında Pinochet'in diktatörlüğü altında bir grup şiir ve edebiyat sevdalılarının ve aynı zamanda solcuların oluşturturdukları şiir atölyesindeki olan biteni anlatmaktadır ve bu genç şiir ve edebiyat düşkünü gençlerin hayatlarının nasıl değiştiğini de anlatmaktadır. Yazar biraz da kendi yaşamından kesitler sunmuş olabilir biz okurlara. 2003 yılında hayatını kaybeden yazar, böylesi yeteneğin karşısında. oldukça az ilgi ve destek gördüğünü düşünüyorum. Ben bu kitabı okurken Şili'nin sokaklarındaydım. Şili'deki insanları tanımış oldum. Ben çok büyük bir keyifle okudum, sizlere de öneririm.
Kitabın Arkasındaki Not:
Uzak Yıldız, Latin Amerika edebiyatının en büyük isimlerinden Roberto Bolaño'nun Türkçeye çevrilen ikinci romanı. Şili'nin karanlık yılları 70'lerde edebiyat hayatını altüst eden bir şiddet ortamında geçen roman, tuhaf bir "sanatçı" üzerinden topluma keskin bir bakış getiriyor. Bolaño'dan Katil Fahişeler de Metis'in yayın programında.

Kitabın Adı: Uzak Yıldız
Yazarı: Roberto Bolano
Çeviren: Zerrin Yanıkkaya
Yayınevi: Metis Yayınları
Sayfa Sayısı: 131

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder