28 Nisan 2009 Salı

MAKBER

Okuma zevklerimizin çoğu noktada uyuştuğuna inandığım canım arkadaşım Nilay’ın tavsiyesi üzerine okuduğum bir kitap. İyi ki almışım, iyi ki okumuşum bu kitabı. “Makber” yazarın ilk romanı. Aynı zamanda psikiyatrist olan yazar Cem Mumcu’yu hikâyeleri ile tanıyoruz. Bu ilk romanında Cem Mumcu doğum ve ölüm temalarını işlemiş. Kurgusuyla, olayları anlatılış biçimi ile oldukça değişik ve güzel. Sözcükleri öyle bir güzel dizmiş ki, ben bazı bölümleri tekrar tekrar dönüp okudum. Mesleğinden ötürü olsa gerek ki, felsefik ve psikolojik betimlemeleri yaparken kalemini ustaca kullanmış. Canım arkadaşım Nilay’a buradan bir kez daha çok çok teşekkürler, beni böyle çok güzel bir romanla tanıştırdığı için. Ben okudum çok beğendim sizlere de kesinlikle tavsiye ediyorum.
Kitabın Arkasındaki Not:
Bilmek istediğimiz, anlamak istediğimiz, çözmek istediğimiz ne? Kendi içimizde, sevgilimizin gözlerinde, doğmuş veya doğacak çocuklarımızda, televizyonda, sinemada, gazetelerde, dergilerde, kitaplarda aslında neyi arıyoruz? Ayrıntılar mı merak ettiğimiz? Yoksa bütün ayrıntılarda aradığımız aynı şey mi? Ayrıntılar üstümüze bu denli şiddetle yağarken asıl sorumuza bu dehşetli gürültünün içinden bir cevap bulabiliyor muyuz? Niye burada olduğumuzu, niye gideceğimizi, gideceğimizi bile bile niye burada olmayı sürdürmeyi seçtiğimizi bilmeye, anlamaya mı çalışıyoruz? Aradığımız o tek, ilk ve son cevabı bulmak umuduyla okumadık mı bütün kitapları?
Kitabın Adı: Makber
Yazarı: Cem MUMCU
Yayınevi: Okuyan us Yayınları
Sayfa Sayısı: 105

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder