24 Nisan 2009 Cuma

Çocuklara Kürtçe İle Ulaşılacak...

'Eğitim Her Engeli Aşar' kampanyasında Türkçe bilmeyen aile ve çocuklara 'Kürtçe' ile ulaşılacak.

First Lady Hayrünnisa Gül'ün öncülük yaptığı engelli çocukların yaşamda ve eğitimde yer almalarını öngören "Eğitim Her Engeli Aşar" Kampanyası TRT-6 ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine uzanacak. Kampanyanın mimarı AK Parti İstanbul milletvekili Lokman Ayva, kampanya için hazırlanan tanıtım filmlerinin TRT- 6'da yayınlanmasını talep edeceklerini söyledi. Ayva, bu yolla, Kürtçe bilmeyen ailelere kampanyayı kolaylıkla anlatacaklarına dikkat çekti. En çok kayıt yaptıran 7 yere Hayrünnisa Gül'ün gideceğini söyleyen Ayva, kampanya ile ilgili ayrıntıları aktardı. Buna göre Milli Eğitim Bakanlığı'nın 81 ilde görev yapan il eğitim şube başkanları kampanya konusunda ayrıntılı olarak bilgilendirildi. Kampanya çerçevesinde yöneticiler, il ve o il çevresindeki engellileri belirleyecek. Çocukların eğitime kazandırılması konusunda aile nezdinde çalışmalar başlatılacak. Kampanya için, 'lise öğrencileri'nden destek istenecek. Bu öğrenciler özellikle, mezralarda ve uzak köylerdeki çocukların belirlenmesinde takviye güç olarak görülüyor. Ayva, önceki gün bir araya geldiği RTÜK yöneticilerinden de tam destek aldı. RTÜK, ceza olarak yayını durdurulan programların yerine kampanya tanıtımlarının yayınlanmasını planlıyor. Kampanya ile 300 bin olan engelli okur sayısının 450 bine çıkarılması amaçlanıyor. Kampanyaya siyasi partiler de destek veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder