16 Nisan 2009 Perşembe

KIRK ODA


Sizlere bir Murathan Mungan kitabı. İçinde 9 adet hikâye bulunan muhteşem bir kitap. Yazar hikâyelerinde okuyucuyu şaşırtmayı seviyor. Küçükken annelerimizin bize anlattığı masalları günümüze uyarlayıp o güzel kaleminden bizlere sunmuş. Bazı hikâyeleri okurken çok eğleneceğinizi düşünüyorum. Çevremizdeki sıradan bir olayı bile öyle güzel öyküleştirmiş ki, hayran kalıyorsunuz yazara. İlk basımı 1987 olmasına rağmen beyninizde çok derin izler bırakacaktır eminim. “Ne yazarsa okurum” dediğim, benim çok sevdiğim yazarın bu kitabını ben okudum, rengârenk dünyalara girdim çıktım. Bu renkli dünyaları sizlerde ziyaret edin, pişman olmayacaksınız.
Kitabın Arkasındaki Not:

Çocukluğumuzdan beri masalın bir yerinde karşımıza çıkar: Kırkıncı Oda yasağıdır bu. Üstelik anahtar elimize verilmiş, seçim bize bırakılmıştır. Sancılı bir ikilemin ortasında kalakalırız. Sonunda insan aklı ve duyarlığı; bilme ve öğrenme tutkusu; tanıma ve anlama merakı, cezası ne olursa olsun anahtarla başladım. Yalnızca yakın çevrenizden, mahallenizden, işyerinizden değil; masallardan, öykülerden, romanlardan, oyunlardan, filmlerden de tanıyorsunuz kahramanlarımı. Kırk odalık bir saraydan geçerek çıkıyorlar günümüz sokaklarına. Kapının öte yanına. İşte size uzattığım anahtar...
Kitabın Adı: Kırk Oda
Yazarı: Murathan MUNGAN
Yayınevi: Metis Yayınları
Sayfa Sayısı: 162

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder