8 Nisan 2009 Çarşamba

Sİ MİNÖR ORTAKÖY

Ünlü bir tiyatro oyuncusu olan Zihni Küçümen'den bir anlatı kitabı. 1940-1950 yılları arasında İstanbul-Ortaköy'ün yaşantısından bazı kesitler sunmuş bu anlatı kitabında yazar (oyuncu). O dönemde Ortaköy'de yaşayan doktor, öğretmen, esnaf, berber, memur olan bir çok kişinin hayata karşı duruşlarından, zevklerinden, yaşam tarzlarından bahsetmiş. Ergenlik çağına yeni girmiş olan Malik'in cinsellikle ilk tanışmasını da kalem almış, akıcı bir dille. Oyunculuğu kadar kaleminden de etkilendim ben Zihni Küçümen'in. Ortaköy'ün o eski yıllarında yaşadım bende kitap boyunca. Yazarın (oyuncu) kendi hayat hikayesine de zaman zaman değinerek yazdığı bu kitabı ben beğenerek okuduğumu sizlere söyleyebilirim. Sizinde seveceğinizi düşünüyorum.
Kitabın Arkasındaki Not:
İstanbullu bir memur çocuğunun, on dört yaşındaki Mâlik'in yaşadığı dünyayı anlama çabaları...1940-50 Ortaköy'ünün perspektifinden yola çıkarak esnafı, doktoru, öğretmeni, okumuşu, okumamışı, zengini, fakiri, Rumu, Ermenisi, Musevisiyle geniş yelpazeli bir insanlık galerisindeki tutkulu gezintisi...Ve 1940'ların Ortaköy'ünde ergenlik çağındaki çocuğun cinselliğe, doğru/yanlış, ama alışılmadık yaklaşımı...Tiyatro sanaçısı Zihni Küçümen'in tiyatrosal, müziksel, belki de sinemasal anlatımı...

Kitabın Adı: Si Minör Ortaköy
Yazarı: Zihni Küçümen
Yayınevi: Remzi Kİtabevi
Sayfa Sayısı: 189

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder