1 Nisan 2009 Çarşamba

KIRMIZI PELERİNLİ KENT

Yazarın okuduğum ikinci kitabı ama romanını ilk kez okuyorum. İlk kitabını da okurken çok büyük keyif almıştım. Tanışmakta, okumakta geç kaldığımı düşündüğüm bir yazar kesinlikle. Derlemeler kitabından sonra romanına da hayran kaldım. Romandaki karakter Özgür, Rio De Jenerio da tek başına yaşayan yanlız bir genç kadındır. Rio da yaşadığı tatlı tatsız tüm olayları çok güzel bir dille bizlere aktarmıştır. İçinde yaşamış olduğu yanlızlığı, özlemi, parasızlığı da sanki film izlermiş gibi aktarmış okuyuculara. Şehrin aydınlık ve karanlık yüzlerini, havanın ne kadar sıcak ve nemli olmasını çok güzel betimlemelerle süslemiş. Ayrıca roman içinde roman yazması da kitabı daha bir çekici hale getirmiş benim gözümde. Ben okurken çok büyük aldım, umarım sizlerde benim gezdiğim Rio De Jenerio sokaklarında bazen hüzünlü, bazen yüzündeki gülücüklerle gezersiniz.
Kitabın Arkasındaki Not:
Dünya okurlarınca 'geleceğe kalacak elli yazar' arasında sayılan Aslı Erdoğan'ın Türkiye'de olduğu kadar Avrupa'da da ses getirmiş kitabı: Kırmızı Pelerinli Kent. Bir kentin karanlık sokaklarında, kuytu köşelerinde kendi izini süren bir yalnızlık öyküsü.
Kitabın Adı: Kırmızı Pelerinli Kent
Yazarı: Aslı Erdoğan
Yayınevi: Everest Yayınları
Sayfa Sayısı:143

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder