5 Ocak 2010 Salı

Okulda Akıllı Tahta Dönemi...

Hasan İlköğretim Okulunda gerçekleştirdiği ''akıllı tahta'' tanıtım toplantısı, yapıldı.
Fatih Belediyesinin Ulubatlı Hasan İlköğretim Okulunda gerçekleştirdiği ''akıllı tahta'' tanıtım toplantısı, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Törende, bu yıl 100 bin dolar değerindeki ''Deutsche Bank Urban Age Ödülü'' alan okulun akordiyon grubu mini konser verdi. Törende konuşan Çubukçu, öğretmeyi ve öğrenmeyi zevkli hale getiren ''akıllı tahta'' teknolojisinin eğitimde kullanılmasının henüz çok yeni olduğunu belirterek, önümüzdeki dönemde akıllı tahtalardan daha çok yararlanılacağını düşündüğünü kaydetti. Eğitimde teknolojinin entegrasyonu çerçevesinde bakanlıkça çok önemli alt yapı çalışmaları yürütüldüğünü dile getiren Çubukçu, günümüzün ihtiyaçlarının karşılanması ve geleceğin planlanması çerçevesinde yeniden tanımlanan müfredatın bilişim teknolojileri ile güçlendirilmesinin bir zorunluluk olduğunu söyledi. Türkiye genelinde bilgisayarlı eğitime ağırlık verdiklerini, bütün ilk ve orta öğretim kurumlarında bilişim teknoloji sınıfları kurulduğunu ve sınıfların tamamında internet bağlantısı sağlandığını dile getiren Çubukçu, şöyle devam etti: ''Hiç kuşkusuz, eğitim ve öğretimin teknolojik gelişmelerle desteklenmesi ve yaygınlaştırılması eğitimde niteliğin yükseltilmesi bakımından büyük önem arz ediyor. Akıllı tahtalar da bunlardan birisi. Giderek okulların konferans ve toplantı salonlarının en önemli eğitim ihtiyaçlarından birisi haline gelen interaktif tahtalar, bilgisayar ekranını dev bir ekran haline dönüştürerek, tarafların aynı ekran üzerinde birlikte çalışmasını sağlanması bakımından önemli fırsatlar sunuyor. Tahta üzerindeki her türlü görüntünün paylaşıma açık hale gelmesini sağlayan akıllı tahtalar öğretmenlerimizin eğitim ve öğretim faaliyetlerini teknolojiyle bütünleştirerek geliştirebilmelerini sağlayan araçlardır.'' 2006'DAN BU YANA 2 BİN 665 AKILLI TAHTA Bakanlığın çeşitli projeler kapsamında okullara interaktif tahtalar temin edilmesi yolunda yaptığı çalışmalar sonucunda 2006 yılından bu güne kadar 2 bin 665 okulun bilgisayar teknolojisi sınıflarında interaktif tahta sağlandığını belirten Çubukçu, ''Ancak bakanlığımızın öncelikli olarak okul ve kurumlarımızın bilişim teknolojileri sınıfları, ekipmanı, internet erişimi gibi alt yapı çalışmalarına ağırlık vermiş olmamız nedeniyle interaktif tahtaların maliyetinin yüksek olması da bu hususta verilecek desteği daha anlamlı kılmaktadır'' dedi. Çubukçu, 1932 yılından bu yana hizmet veren Ulubatlı Hasan İlköğretim Okulunun gerek bilgisayar altyapısı ve gerekse inter öğrenci programının pilot okulu olması nedeniyle bilgisayar eğitimi alan öğretmen ve öğrencileri ile eğitimde teknolojiyi başarılı bir şekilde uyguladığını anlatarak, tanıtım toplantısı için bu okulun seçilmesini çok anlamlı ve yerinde bulunduğunu söyledi. Fatih Belediyesinin 2009-2010 eğitim ve öğretim döneminde ilçede bulunan tüm ilköğretim okullarının bir ve ikinci sınıflarına akıllı tahta kurulması hedefine ulaştığını, proje kapsamında 2010-2011 eğitim ve öğretim yılında ise ilçedeki tüm ilköğretim okullarının akıllı tahtaya kavuşacağını belirten Çubukçu, ''Bugüne kadar kurulan 350 akıllı tahta sistemine eklenecek 850 akıllı tahta ile Fatih ilçesinde akıllı tahtası olmayan okul kalmamış olacak'' diye konuştu. Çubukçu, öğrencilerin de zihinlerinin son derece açık ve en yüksek kapasiteyle çalıştığı bu dönemi çok iyi değerlendirebileceklerini ümit ettiğini belirterek, konuşmasını şöyle tamamladı: ''Alman şair Goethe'nin dediği gibi, bizler çok öğreniyoruz, ama az biliyoruz. Öğrenmek için çıktığımızda varmak istediğimiz hedefler çok önemli. Sınıf geçmek, meslek edinmek, para kazanmak gibi nedenleri öne çıkarıyorsak, yeni öğrenme ateşi ve sevgisini içimizde duymuyorsak, çok öğrenip az bilmek kaderimiz oluyor. Öncelikle öğrenmeyi sevmeniz ve bunu hayat boyu sürecek bir uğraşı haline getirmenizi diliyorum.'' KARA TAHTA DEVRİ SONA ERİYOR Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir de ilçede kara tahta devrini kapatmak için çalışmaları sürdürdüklerini ifade ederek, akıllı tahtaları öğrencilerle buluşturmaktan büyük mutluluk duyduklarını söyledi. Bilimin ve teknolojinin hızla ilerlediği günümüzde bireylerin ve toplumların geri kalmamasının önemine işaret eden Demir, 21. yüzyılda eğitimin öneminin daha da arttığını kaydetti. Bundan sonra eğitime en fazla yatırım yapan ve eğitimli insana sahip olanların daha avantajlı olacağını vurgulayan Demir, ilçede üç yıldır okullarda akıllı tahtanın yaygınlaştırılması için çalıştıklarını anlattı. Akıllı tahtanın, projeksiyon aleti, bilgisayar ve beyaz tahtayı akıllı hale getirecek bir aparattan oluştuğunu belirten Demir, tahtayı kullanabilecek öğretmenlerin eğitiminin de sürdürüldüğünü dile getirdi. Demir, konuşmasının sonunda akıllı tahtayı tanıttı. Törenin sonunda Bakan Çubukçu, TBMM Anayasa Komisyonu Başkanı Burhan Kuzu, İstanbul Vali Yardımcısı Harun Kaya, Belediye Başkanı Demir temsili kurdele kesti. Daha sonra akıllı tahta kullanan sınıfları gezen Çubukçu, dersi dinledi ve çocuklarla sohbet etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder