12 Ekim 2009 Pazartesi

ZARİFE

Gelecek ile ilgili kaygıları, beklentileri olan Zarife'nin öyküsü. Ayrıca bir yüzleşme öyküsü de denebilir. Bir gecekondu mahallesinde yaşayan gençbir kız olan Zarife'nin hayalleri, yükselme arzusu, televizyonda gördüğü ve özendiği pırıltılı bir hayatın peşinde koşuşunu yalın bir dille anlatmış yazar Deniz Kavukçuoğlu. Gazeteci Bülent Serdar yağmurlu bir günde otostop yapan Zarife'yi gideceği yere kadar götürür. Aradan yıllar geçer, gazeteci Bülent Serdar bir gün televizyonda masanın üzerine çıkmış deli gibi dans eden Zarife'yi tanır. Zarife'nin bu günlere gelmesinde kafasında tek bir neden oluşur. Ertesi gün gazetedeki köşesinde Zarife'yi yazar. Zarife bu yazıyı okuduktan sonra gazeteci ile buluşup, hayatını anlatmak ister. Bir otelin cafesinde buluşup Zarife anlatmaya, gazeteci de dinlemeye başlar. Hayatındaki değişikliklerin nasıl başladığını, hayallerini, kurmak istediği yaşamı ve en önemlisi de içindeki yanlızlığı anlatır Zarife, kendisiyle yüzleşerek. Bu kadar şey yaşamasına rağmen hayatında terketmediği tek şey, dürüstlüğü. Bende en çok Zarife'nin bu dürüstlüğünü sevdim. Tesadüfen tanıştığım bir yazar ve kahramanı Zarife. Keyifle okunası bir hikaye. Kesinlikle sizde okurken keyif alacaksınız. Tavsiye ederim.

Kitabın Arkasındaki Not:
"Hep ciddiye alırmış gibi yaptılar. Öyle göründüler. Ne annem babam, ne patronum, ne arkadaşlarım, ne de sevgililerim... Kimse beni can kulağıyla dinlemedi... Dinlemek istemedi... Ama ben herkesi dinledim... Önce annemi, babamı, kardeşlerimi dinledim... Zaten içinde olduğum, yaşadığım, bildiğim sorunlarını anlatıyorlardı bana. Arkadaşlarım, sevgililerim, birlikte olduğum başka erkekler de... Herkesin yaşamı kendince en önemliydi. Ya benim yaşamım, ya benim sorunlarım?"

Deniz Kavukçuoğlu'nun, yayınlandığı günden bu yana okurlardan ve edebiyat dünyasından büyük ilgi gören romanı Zarife'nin yeni baskısı Can Yayınları'nda. Bir genç kızın yaşamın zorlukları karşısında boşluğa yuvarlanışını konu alan Zarife, toplumsal değerleri, kişisel ilişkileri sorgulayan önemli bir çağdaş roman. Kitap için Semih Gümüş şöyle yazmıştı: "Zarife'nin, başından sonuna dek bir solukta, merakla okunabilmesinde yazınsal değerinin de elbette payı var."

Kitabın Adı: Zarife
Kitabın Yazarı: Deniz Kavukçuoğlu
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 143

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder