3 Ekim 2009 Cumartesi

Okuldaki Engelleri Aşamadı!

İzmirli Milli engelli tenisçi liseli Büşra Ün, kansere karşı kazandığı zafer sonunda tekerlekli sandalyeye mahkum oldu.İzmirli Milli engelli tenisçi liseli Büşra Ün, kansere karşı kazandığı zafer sonunda tekerlekli sandalyeye mahkum oldu. Büşra'nın önündeki en büyük zorluk ise okulunda rampa olmaması BURAK HAKERLER O henüz 15 yaşında... Pırıl pırıl bir genç kızımız. Yaşam ona sürekli acı sürprizler hazırladı. Henüz 6.5 aylıkken karaciğerinde binde bir görülen nöroblastoma adı verilen kötü huylu bir tümör tepit edilen Büşra, bir yıl kemoterapi tedavisi gördü. 1995 yılının Aralık ayında, yani henüz 2 yaşındayken Ege Üniversitesi Hastanesi Nöroloji Servisi'nde ameliyat edilen Büşra'nın, omurlarına sıçrayan tümör başarılı bir operasyonla temizlendi. Ardından Behçet Uz Çocuk Hastanesi'nde 27 Mart 1996 yılında ikinci bir ameliyat geçiren engelli sporcu, 5-6 aylık kemoterapinin ardından 28 Aralık 1996'da tamamen tümörden kurtuldu. Ancak kanseri yenen Büşra'nın, omurlarındaki tümörler sinirlere baskı yaptığı için minik bedeninde kalıcı bir hasar bırakmış ve Büşra o günden beri tekerlekli sandalyeye mahkum. ASANSÖR YOK En büyük sıkıntıyı okul yaşamında yaşıyor Büşra. Önceki yıl sınavı kazanarak girdiği Buca Anadolu Lisesi'nde sınıfına ancak arkadaşlarının yardımıyla gidebiliyor. Çünkü okulun merdivenlerinde rampa olmadığı için tekerlekli sandalyesini süremiyor. Asansör olmadığı için üst katlara ancak arkadaşlarının taşımasıyla çıkabiliyor. Engellilere özel bir tuvalet olmadığı için büyük sıkıntı yaşıyor. Onun tek beklentisi, eğitim yaşamını "engelsiz" sürdürebilmek. Bunun için de İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü'ne sesleniyor: "Bu çileden kurtarın beni." KABUSU OLDU 1989 yılında kurulan ve yeni eğitim yılında 730 öğrenciyi barındıran Buca Anadolu Lisesi'nde, yeni uygulamaya koyulan derslik sistemi engelli öğrenci Büşra için tam bir kabus. Çünkü, geçen yıl okulda birinci katta bulunan bir sınıfta eğitim gören Büşra, yeni getirilen sistemle her ders farklı bir sınıfa gitmek zorunda kalıyor. Büşra yetkililerden, en azından geçen yılki gibi zemin kattaki bir sınıfta öğrenim görmesinin sağlanmasını istiyor. Büşra ile yakından ilgilenen, ancak engelli gencin sorununu çözecek bir formül bulamayan Buca Anadolu Lisesi'nin Müdürü Ercan Fidan, bir ara Büşra'nın ailesine "Büşra için okulda rampa ve asansör yapımı çok zor. Büşra'yı aynı kalitede eğitim yapan, rampa ve asansörü bulunan Buca Övgü Terzibaşoğlu Anadolu Lisesi'ne gönderelim" önerisinde bulunmuş. Ancak arkadaşlarından ayrılmak istemeyen Büşra, bu öneriye sıcak bakmayınca çözüm yolu olarak görülen nakil gerçekleşmemiş. SAHİP ÇIKTILAR Okul müdürü Ercan Fidan'ın önerisi Büşra'nın okuldaki arkadaşlarını da harekete geçirmiş. Müdür Fidan ile görüşen öğrenciler "Büşra'yı başka bir okula göndermeyin, onu biz taşırız" diyerek engelli arkadaşlarını sahiplenmiş. Büşra'yı şimdi arkadaşları büyük bir fedakarlık örneği göstererek tekerlekli sandalyesiyle taşıyor. Büşra için seferber olan öğrenciler, engelli arkadaşlarını tuvalete götürüyor, merdivenlerden yukarı taşıyor ve kantine inmesini sağlıyor. Karga tulumba taşınan Büşra'nın dramı yürekleri burkarken, anne Nazike Ün ise çaresizlikten dert yanıyor. KENDİM TAŞIRIM Okul müdürü Ercan Fidan, Büşra'yı gerekirse kendisinin taşıyacağını belirterek, "O bu okulun nazar boncuğu" diye konuştu. Fidan, "Bu durum benim de içimi acıtıyor. Ama yapılacak herşeyi yaptım, duruma çare bulamadım. Başka bir okula naklini öğrendim ama yanlış anlaşıldım. Aile, okul yönetiminin Büşra'yı istemediğini düşündü. Ancak bizim böyle bir düşüncemiz kesinlikle olmadı. Anne, derslik sistemine geçtiğmizde 'o zaman sen taşıyacaksın' dedi. Bende 'bir ucundan ben tutacağım, bir ucundan da sen' dedim. Ancak arkadaşları büyük bir fedakarlık göstererek Büşra'ya sahip çıktı. Büşra'yı her gördüğümde gözlerim doluyor. Derslik sistemi Büşra için kötü oldu. Okul yönetimi olarak bir karar alırken, 10 kez düşünüyoruz. Bir de Büşra'yı göz önüne alarak düşünüyoruz. Ancak bu sistem öğrenciler için çok yararlı. Büşra için diğer 729 öğrencinin geleceğini etkilemem doğru olmaz" diyor. HEP İSTEYEMEM Okulda büyük sıkıntı çeken Büşra ise, "Arkadaşlarımın bu desteği beni hayata sımsıkı bağlıyor. Ancak ben yine de kendi işimi, kendim görmek istiyorum. Her dakika insanlardan bir şey isteyemem ki. Tuvalete gittiğimde, engelli tuvaleti olmadığı için bütün herkesi tuvaletten çıkarıp ancak ihtiyacımı giderebiliyorum. Bu olumsuzluğa akılcı bir çözüm getirilmesini istiyorum. Ben de kendi başıma sınıfıma gidip, kantine yada bahçeye inebilmeliyim" diye konuştu. BİRŞEY YAPILAMAZ MI? Nazike Ün, bir yıldır psikolojik tedavi gördüğünü belirterek, "Genç bir kızın bu şekilde arkadaşları tarafından taşınması çok zoruma gidiyor. Arkadaşlarının bu konuda hiç bir şikayeti yok. Ancak kızım kendini kötü hissediyor. Okulda kimseye bağımlı olmadan eğitim almasını istiyoruz, ancak yetkililer bu duruma sessiz kalıyor. Kızım ne tek başına merdivenleri çıkabiliyor, ne de tuvalete gidebiliyor. Bırakın asansörü okula en azından bir rampa yapılabilir. Yetkililerin bir an önce yanlışı düzeltmeleri için hareket geçmesini bekliyorum. Bunu sadece Büşra için değil, bundan sonra bu okula gelecek diğer engelli öğrenciler için de istiyorum" diye konuşuyor. Hayata sımsıkı tutundu 4 yaşına kadar bebek arabasıyla hayatını sürdüren Büşra, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin hediye ettiği tekerlekli sandalyesiyle, hayatın önüne serdiği engelleri aşmaya başlamış. Annesi Nazike Ün ve babası Tevfik Fikret Ün'ün manevi desteğini arkasına alan Büşra, Akıncılar İlköğretim Okulu'nda 8 yıllık eğitimini tamamlayıp, tüm engellere rağmen girdiği sınavla iki yıl önce Buca Anadolu Lisesi'ni kazanmayı başarmış. Büşra eğitim hayatının yanı sıra sporda da başarılı. Bir yıl önce Buca Belediyesispor engelli tenis takımına giren ve başarısıyla milli takıma kadar yükselen Büşra, şimdi 115. Yıl Yeni Asır Tenis Turnuvası'nda mücadele ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder