30 Ekim 2009 Cuma

Okul Öncesi Eğitim Yaygınlaştırılsın...

SETA Vakfı, “Türkiye’de Milli Eğitim Sistemi-Yapısal Sorunlar ve Öneriler” adıyla bir rapor yayınladı.

Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı, “Türkiye'de Milli Eğitim Sistemi-Yapısal Sorunlar ve Öneriler” adıyla bir rapor yayınladı. Raporda, milli eğitimin, okulöncesi eğitimden yükseköğretime kadar birbiriyle ilişkili bir sistem olarak ele alınması gerektiği vurgulanarak, eğitimde köklü ve ani düzenlemelerden kaçınılması gerektiği ve değişikliklerin kademeli yapılarak kimsenin mağdur edilmemesi gerektiğine dikkat çekildi. Yrd. Doç. Dr. Gür, Milli Eğitim Bakanlığı'nın okul öncesi eğitimi illerde yaygınlaştırma politikasıyla ilgili olarak da, “Dünyada okul öncesi eğitimin yaygınlaşması, kadınların işgücüne katılımından ortaya çıkan bir zorunluluktur. Okul öncesi eğitime çok fazla metafizik bir anlam yüklemeye gerek yok” dedi. Yrd. Doç. Dr. Gür, ayrıca eğitimde eşitsizliğin yok edilmesinden ve fırsat eşitliğinin sağlanmasından yana önemli rol atfedilen okul öncesi eğitimin, başarılı olarak uygulandığı illerde yaygınlaştırılmaya çalışıldığını belirterek, “Milli Eğitim Bakanlığı kendisiyle çelişmektedir. Çünkü okul öncesi eğitime biçilen rollerden biri bölgelerarası eşitliği sağlama hedefidir. MEB zaten okullaşma oranı yüksek illere yatırım yapıyor” şeklinde konuştu. Yrd. Doç. Dr. Gür, okul öncesi eğitimle ilgili olarak, “Belli bir sayının üzerinde çalışanı olan işletmelere kreş açma zorunluluğu getirilmeli” şeklinde öneride de bulundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder