10 Nisan 2009 Cuma

SUR KENTİ HİKAYELERİ



Sevgili evvelzamaniçinde 'nin tavsiyesi üzerine okuduğum bir hikaye kitabı. Yeni tanıdığım bir yazar ve ilk okuduğum kitabı. Değişik bir kurgu, değişik bir anlatım ve güçlü bir kalem. Sur Kenti'nde yaşayan insanların derin ve gizemli öyküleri bunlar. Birbirleriyle bağlantılı ama birbirinden bağımsız bu hikayeleri okuyunca Sur Kenti'nde kayboldum ben. Kitabın kapağını kapattıktan sonra bir karamsarlık içimi sarmadı değil. Sanırım yazarın tarzı bu. Diğer kitaplarını da okumak için can atıyorum. Tarih eğitimi almış olan yazarın şiirleri de mevcut. Ayrıca kitabın kapağına da vuruldum. Çok sessiz kaldığını düşündüğüm bu yazarın hikayelerini okumadan geçmeyin derim.

Kitabın Arkasındaki Not:

“Bu gün Sakine’yle iki defa göz göze geldim.Dünyanın en güzel iki ülkesine sahip olduğumu da, karanlık bir han odasından başka bir yer olmadığımı da bu gün anladım.Gözlerine mil çekilmiş bir tek gün, gözlerine sürmeler çekilmiş yılların öcünü fazlasıyla aldı benden.”

“Bir yol nereye gider? diye sordu kendine.İnsan ancak adresi olmayan bir yolcuyu uğurladığında yolların bilinmezliğini keşfediyordu.Giden bir tek yola gidiyor, kalan sayısız pek çok yolun sır dolu düğümlerini çözmeye mahkum oluyordu.Kendisinden ayrılanın ölümün yoluna mı, ihanetin yoluna mı, yoksatekrar kavuşmanın yoluna mı girdiğini asla bilemezdi insan. Uğurlayan, uğurladığıyla beraber pek çok mesafeye bölünüyordu…”

Kitabın Adı: Sur Kenti Hikayeleri
Yazarı: Ali Ayçil
Yayınevi: Timaş Yayınları
Sayfa Sayısı: 149

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder