26 Mayıs 2009 Salı

SICAK KÜLLERİ KALDI

Kütüphanemde onlarca kitap varken annem elime tutuşturdu bu kitabı. Mutlaka ama mutlaka okumalısın dedi. Tüm okunacaklarını bir kenara bırak, şimdilik onları unut ve yavaş yavaş, sindire sindire Oya Baydar'ı oku dedi. Amacım bu kitabı biraz olsun ertelemekti ama annemin ısrarları ağır basınca başladım okumaya. Başladım ama ilk sayfalar beni sıktı. Neredeyse ilk 100 sayfa beni sarmadı. Annem beni uyarmıştı, sabırsız davranma, bekle o sihirli dünyaya girmek için demişti. Nerde okuduğumu hatırlamıyorum ama bir yerde şöyle bir tanımlama yapılmıştı. Yapbozun parçaları 100.sayfadan sonra yerlerini bulmaya başladı. Gerçekten de öyle oldu ve herşey yerli yerine oturdu. 100.sayfadan sonra nerdeyse yapıştım kitaba. Nasıl yavaş okuyorum bitmesin diye. Beni takip edenler farketmişlerdir, blogum sol tarafında uzun bir zaman kaldı "elimdeki kitap" fotoğrafı. Türkiye'nin yakın tarihini birazcık olsun roman tadında bakabildim. 12 Eylül olaylarını bir romanda okumak çok hoşuma gitti. Roman Ülkü ile Arın'ın aşkı ve o dönemdeki siyasi olaylar anlatılmaktadır. Sosyal sınıfları farklı olsa da birbirlerine duydukları tutkulu aşk hiç bitmemiştir. Başkaları ile evlenseler bile.Tabi bir de Türkiye'nin siyasi durumunu çok güzel ifade etmiş. Bana kalırsa birazcık da olsa kendi hayatından alıntılar var gibi romanda. Oya Baydar'ın okuduğum ilk kitabı kesinlikle diğer kitapları da hemen okunmalı diye düşünüyorum. Çünkü yazara hayran oldum.
Kitabın Arkasındaki Not:
Sıcak Külleri Kaldı, 'siyasal roman' tartışmalarının orta yerine düşen ve noktayı koyan bir roman. Polisiye roman sürükleyiciliğinde, belgesel ilginçliğinde, şiir tadında, gerçek bir roman. Dünyanın ve Türkiye'nin son kırk yılının fonunda; İstanbul'dan Moskova'ya, Paris'ten Ankara'ya, Anadolu'dan dünyaya açılan bir coğrafyada; elçilik rezidanslarından işkence odalarına, morglardan eski bahçelere, üzüm bağlarına, üniversitelerden fabrikalara, gecekondulardan konaklara, yalılara uzanan bir ortamda; devletin üst kademelerinden, siyasetçilerden, diplomatlardan, sermaye kesiminden, gizli servislerden, işçilerden, sendikacılardan, örgüt liderlerinden, gazetecilerden, militan gençlerden kahramanlarıyla Oya Baydar, bu çok boyutlu romanında tutukuyu, aşkı, gücü ve güçsüzlüğü, devleti ve iktidarı tartışıyor. Yakın tarihimizin en sıcak yıllarının ekseninde, gerçek olayları, yaşanmış acıları, kayıpları, daha belleklerde tazeyken, izleri silinmemişken, derine inerek, ustalıklı anlatımıyla kurgusuna katıyor, paylaşıyor. Sıcak Külleri Kaldı, kırk yılın yangınlarının, sevgilerde, dostluklarda, aşklarda, tutkularda, inançlarda, devrimlerde tutuşturduğu ateşlerin arta kalan sıcak küllerinin romanı. 'Siyasal', ama 'Roman'.
Kitabın Adı: Sıcak Külleri Kaldı
Yazarı: Oya Baydar
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 442

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder