20 Mayıs 2009 Çarşamba

OKUMA AŞKI


Sevgili Hayata Dairlerim beni mimlemiş. En sevdiğim konu ile hemde. Demiş ki, "Okuma serüveninizde unutamadığınız, hayatınızın bir dönemine, özellikle de çocukluğunuz ve ilk gençliğinizin hayal dünyasının oluşumuna etki eden yazar kim? Hangi kitabı elinize aldığınızda döner gidersiniz o günlere?"

Okuma aşkım okuma-yazma öğrendiğim günden beri devam etmekte. Okumayı söktüğüm günü dün gibi hatırlıyorum. Hemen kırmızı bir kurdela ile ödüllendirilmiştim. En çok da artık dedemin ve annemin kütüphanesindeki kitapları okuyabileceğim için çok mutluydum. Annem ilkokul öğretmeni olduğu için, babamda okumayı çok sevdiği ve elinden kitap düşürmediği için, bizim evde kitap ve okuma aşkı doğmaması mümkün değildi zaten. İlkokula başlamadan önce bir defterim vardı, annem okula giderken bana ödevler verirdi. Düz çizgi, eğik çizgi, yılan gibi şekiller çizip, ben gelene kadar bunları bitir derdi. Nasıl hevesle yapardım anlatamam. O heyecanımı ve sevincimi hala hatırlıyorum. Okuma öğrendikten sonra okuduğum ilk kitaplar arasında Karlar Kraliçesi, Jane Eyre, Alice Harikalar Diyarında, Kaşağı, Denizn Altında 20.000 Fersah, Harika Çocuklar, Çocuk Kalbi. Aynı zamanda bende izi bırakanlardır bunlar. Ortaokul yıllarında ise bu kitaplara olan düşkünlüğümü Türkçe öğretmenim farkedip desteklemiştir beni. Ortaokul yıllarında ise, bende iz bırakanlar Reşat Nuri Güntekin'in Akşam Güneşi, Hüseyin Gürpınar'ın İffet, Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun Kiralık Konak, Halide Edip Adıvar'ın Ateşten Gömlek, HAlit Ziya Uşaklıgil'in Aşk-ı Memnu. Lise ve üniversite ise daha farklı kitaplar ve yazarlarla tanıştım, tanıştıkça yeni dünyalara girdikçe mutluluktan uçuyordum. Üniversitede her sınav döneminin son günü kendimi ödüllendirip kitap alır ve hemen okurdum. Keşke bu kitap günlüğüne çok çok küçük yaşlarda başlasaydım.


Bende sevgili Zero'yu, sevgili Evoironi'yi ve sevgili Sera'yı mimlemek istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder