27 Mayıs 2009 Çarşamba

BİR YOLCULUK NE ZAMAN BİTER?

"Bir Delinin Güncesi" ile hayatıma girip, "Kırmızı Pelerinli Kent" ile diğer kitaplarını merak ettiren ve "Mücizevi Mandarin" ile kendisine hayran bırakan yazar Aslı Erdoğan'ın en son okuduğum kitabı ise "Bir Yolculuk Ne Zaman Biter?". Gazete yazılarında oluşan bu kitap tabi ki Aslı Erdoğan'ın kaleminden çıkmış kelimeler ve o kelimelerin muhteşem bir araya gelişleri ile harika bir deneme kitabı olmuş çıkmış. Özellikle deneme türü sevmeyenlere bu kitapla başlayın derim. Göreceksiniz ki, deneme türü de en az diğer türler kadar ilgi çekici. Gerçi yazarın bu kitabı 2000 yılında piyasa çıkmış. O dönemin en göze çarpan olaylarına yer verilmiş daha çok. O dönemleri hatırlıyorsunuz okudukça. Bazı yazılar var ki, ben okurken içim parçalandı. Gözlerim doldu. Tüylerim diken diken oldu. İnsanın iç dünyasına girebilen ve onu kelimelerin sihri ile bu kadar güzel bir anlatım her yazara göre değil. Okuyunca bana hak vereceksiniz.
Kitabın Arkasındaki Not:
'Yazmak bir yolculuktu benim için, hedefsiz bir yolculuk. Yollar, sokaklar, duraklar ve insanlar. Hepsi birer anahtardı, ama hangi kapıya uyduklarını bilmiyordum. Dünya çağırmıyordu beni, onun için öğrendim onu çağırmayı... Renkleri ve gölgeleriyle... Ben de içindeyim, diyebilmek için, hepsini ışığa dönüştürebilmek için. 'Orada olmakla içinden geçip gitmek arasında kararsız bir yolcuydum çoğu kez. Limansız bir yolcu. Sözcüklere bırakılmayacak olanı sözcüklere teslim ediyordum. belki. Şimdi buruk bir gülümsemeyle sözcüklerimi bırakıyorum. Gitsinler... 'Bu yüzden, elinizdeki kitabın ilk ve son sayfaları eksik. Kimbilir, belki sizdedir.'
Kitabın Adı: Bir Yolculuk Ne Zaman Biter?
Yazarı: Aslı Erdoğan
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 166

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder