28 Mayıs 2009 Perşembe

MÖSYÖ

Oğlumun egzamaları sıcaktan ve terden çok arttı. Geçen gece kaşınmaktan uyuyamadı resmen. Hemen acile götürdük, bir iğne ile sakinleşti. Eve gelince oğlumun başında ayrılamadım, uykumda da iyice kaçtı. Bende o saatte yapılacak en güzel faaliyeti yaptım. Kitap okudum :) Toussaint'in Mösyö'sünü. Bir çırpıda okuyup bitirdim. Yazarın okuduğum ilk kitabı ve çok sevdim. O kadar yalın bir anlatımı var ki, cümleler oldukça yüzeysel., kitabın sonuna nasıl gelmişsiniz anlamıyorsunuz bile. Sizi düşünmeye iten pek cümle yok bu kitapta. Mösyö kendi halinde yaşamakta olan, kimseye zararı olmayan, sıradan bir insandır. Kendine oldukça basit denilebilen bir işi vardır. Kapı komşusu sık sık Mösyö'yü ziyarete gelir ve Mösyö bu durumdan pek hoşlanmaz. Çünkü Mösyö, yalnızlığı sever, evinin terasında tek başına kahve içip, kitap okuyarak keyif yapmayı sever. Nedense ben pek sevdim Mösyö'yü :) Belki de kendimi buldum Mösyö'de. Kitabın arkasında da dediği gibi çağdaş bir Oblomov'u çağrıştırıyor. Ben okuyun derim, değişik anlatımla bir Fransız yazarla da tanışmış olursunuz.
Kitabın Arkasındaki Not:
Daha önce Banyo ve Fotoğraf makinesi'ni yayımladığımız Toussain'in Türkçe'deki üçüncü kitabını sunuyoruz. Sürdüğü "olaysız-sakin" yaşamıyla çağdaş bir Oblomov'u çağrıştıran Toussaint'in tipik anti-kahramanı, Mösyö karakteriyle karşımıza çıkıyor bu defa. Yaşamda hiçbir hırsı, projesi olmayan, düşman olduğu gerçekliktenkaçıp yanlızlığına ve düşüncelerine sığınan, "göze fazla batmamaya" çalışarak gündelik monoton yaşamını sürdüren Mösyö, kendisinden bir talep eden insanlar yüzünden huzursuzdur. Pek de farkında olmadığı bir nişanlısı, fazla uğraş gerektirmeyen "kıyak" bir işi, yenitanıştığı ve "arkadaş" olmak zorunda kaldığı bir komşusu vardır. Bütün bu insanlarla olan ilişkiler Mösyö için anlamsız birer yükten başka birşey değildir. Özlemini duyduğu dinginlik için çareyi sık sık kiralık evinin terasına sığınmakta bulur.Hayır diyemediği için sürüklendiği yaşamdan kaçarak tek başına geçirdiği saatler boyunca "acının yokluğundaki zevki, zevkin yokluğundaki acıyı" hisseder. Ta ki bir partide kendisini ilgiyle dinleyen "ağırbaşlı" bir kadınla tanışıp âşık oluncaya kadar...Fransız edebiyatının son yılardaki en parlak kalemlerinden biri olan Toussaint'i sevenlerin kaçırmayacakları bir kitap.
Kitabın Adı: Mösyö
Yazarı: Jean Philippe Toussaint
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Sayfa Sayısı: 78

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder