14 Mart 2009 Cumartesi

Gazi Üniversitesi Rektörü Karşı Çıktı...

Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rıza Ayhan, YÖK'ün üniversitelerde rotasyon kararını "Kış ortasında tehcir" olarak değerlendirdi.

Ayhan, "Öğretim üyeleri böyle bir zorunlu tehcire tabi tutulursa, üniversitenin kan kaybedeceğini, bir çoğunun istifa edeceğini düşünüyorum." dedi. Üniversitelerarası Kurul (ÜAK), Gazi Üniversitesi Mimar Kemalettin Salonu'nda başladı. Toplantı öncesinde verilen arada üniversite rektörleri, gazetecilerin sorularını cevapladı.
Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rıza Ayhan, tıp fakültelerindeki rotasyon ile ilgili bir soru üzerine, "İyi planlanmış, iyi değerlendirmesi yapılmış bir düzenleme değil. Eğitim öğretim yılının yarısında böyle bir tehcirin ön görülmesi, üniversiteler ile görüşmeden böyle bir tehcir ile ilgili kararın alınması, hem giden üniversitelere herhangi bir katkı sağlamaz hem de gönderen üniversiteler de büyük sıkıntılar yaratır." diye konuştu. İlkbahar ortasında '5 gün içinde hicret edeceksiniz, tehcire tabisiniz' diyerek öğretim üyelerini göndermenin, hem gönderen hem de gidilen üniversiteyi sıkıntıya sokacağını ileri süren Ayhan, şöyle devam etti: "Şu anda giden öğretim üyelerinin durumunun ne olacağı kesinlikle belli değil. Mesela öğretim üyeleri buradan döner sermaye katkı payları alıyordu. Gittikleri zaman bunu alabilecekler mi? Bu belli değil. Giden öğretim üyesi, oranın döner sermayesine katkıda bulunacaktır. O döner sermayenin burada değerlendirmesi ne olacaktır? Öğretim üyesinin burada evi, çocuğu var. Oraya gittiğinde nerede kalacağı, hangi dersleri vereceği belli değil. Oradaki öğretim üyesi sayısının yeterli olup olmadığı hususunda da kendi aramızda gerçek anlamda bir tartışma var."
Görevlendirme kriterlerinin belirlenmemiş olmasının rektörleri zor durumda bıraktığına işaret eden Ayhan, "Rektöre bir yetki vermişler. Biz rektörler olarak sıkıntı içindeyiz. Hangi arkadaşımızı, hangi kriterlere göre göndereceğiz? Bunu bilemiyoruz. Kışın ortasında ne yapacağımızı tayin edemiyoruz." ifadesini kullandı.
Ayhan, öğretim üyelerinin nerede ikamet ettirileceği konusunda sıkıntılı olduklarını anlattı.
KIŞIN ORTASINDA TEHCİR Ayhan, üniversite hastanelerine tam günün getirilmesi ile ilgili bir soru üzerine ise, "Getireceklerse getirsinler. Bunlar parça parça olmaz. Üniversitelerin bir bilim felsefesi olur. Tam günse tam gün, yarım günse yarım gün olsun. Ama siz yarım gün olacak diye düzenleme yapıyorsunuz. Mesela bu tehcire, partime öğretim üyeleri, yani yarım zamanlı öğretim üyeleri dahil mi, değil mi? Bu belli değil. Bu durumda tam gün çalışan öğretim üyeleri üniversitenin tüm yükünü kaldırıyorlar. Siz tam gün çalışıyorsunuz diye, eğer yarım zamanlı çalışanları göndermezseniz, yarım zamanlı olanları mükafatlandırmış olacaksınız. Bir şey yapılacaksa, yükseköğretim bir bütündür. Bütün ele alınarak, hesap kitap ona göre yapılmalı." görüşünü savundu.
Ayhan, rotasyonla ilgili başka bir soru üzerine ise, "Öğretim üyelerinin mahkemeye müracaat edeceklerine kesinlikle eminim; ama şu ana kadar görevlendirme söz konusu olmadığı için böyle bir tepki gelmedi. Öğretim üyeleri kaliteli öğretim üyeleridir. Büyük bir fedakarlıkla üniversitelerde görev yapmaktadırlar. Böyle bir zorunlu tehcire tabi tutulursa, üniversitenin öğretim üyesi yönünden kan kaybedeceğini, bir çoğunun istifa edeceğini zannediyorum." şeklinde konuştu.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Atilla Kılıç ise belli üniversitelerde yığılma olabileceğine dikkat çekerek, "Biz de zor durumdayız. Taşrada sıkıntı var. Bizim için olumlu ama geçici olması üzücü. Uygulamanın olumlu, olumsuz yanları var." diye konuştu.
Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fazıl Tekin de, "Rotasyon ile ilgili hususlar yeniden gözden geçirilecektir. Sorunun mutabakat ile çözülmesi için YÖK'te de çalışmalarını sürdürüyor." açıklamasını yaptı. Öte yandan, rektörlere TÜBİTAK'ın Bilim ve Teknik Dergisi'nin kapağında Darwin yazısının bulunmaması ile ilgili sorular da yöneltildi.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Röktörü Atilla Kılıç, "TÜBİTAK'tan açıklama yapıldı. Yanlış telafi edilecek. Bilim ile siyaset biraraya gelmez. TÜBİTAK yanlıştan döndü." dedi.
Osman Gazi Üniversitesi Röktörü Fazıl Tekin ise, "Gerekli açıklamalar yapıldı. Yorum yapmak anlamsız." değerlendirmesinde bulundu. Başkent Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Haberal, aynı soru üzerine "Mustafa Kemal ne demişti: 'Benim manevi mirasım akıl ve bilimdir.' Bütün mesele bu." diye konuştu.
Hacettepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Uğur Erdener ise şunları söyledi: "O konuda TÜBİTAK'ın açıklaması oldu. Konulara, pozitif bilimin ışığında bakmak lazım. Darwin'in teorilerini bugün yeniden tartışmak durumunda olmamalıyız. Ama TÜBİTAK açıklamasında, Darwin için özel bir sayı çıkartılacağı belirtiliyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder