24 Mart 2009 Salı

KÜÇÜĞE BİR DONDURMA

Tuna Kiremitçi'nin beklenen son romanı. Diğer romanlarına kıyasla bir aşk romanı değil, bir baba-oğul ilişkisini anlatan bir kitap. Bir zamanlar maddi durumu çok iyi olan ve daha sonra şirketi iflas edip karısını ve oğlunu bırakıp küçük bir kasabaya yerleşir romanın kahramanı. Taksicilik ile geçimini sağlayan roman kahramanı bu küçük kasaba evlenir ve iki çocuğu olur. Yıllardır görmediği ünlü bir dizi oyuncusu olan oğlunu (ilk eşinden) bir gün gazetelerde uyuşturucu bağımlısı olduğunu öğrenir ve ona bir anı defteri bırakmaya karar verir. Bu defterde, kahramanın oğluna duyduğu sevgi, vicdan azabı, özlemi ve kendi anne-babasının aşklarını konu almıştır. Gerçmişe yaptığı yolculukla kendi ile hesaplaşıyor bir anlamda.

Farklı bir tarz yaratmış yazar bu romanında. Benim çok hoşuma gitti. Her annenin özellikle de babaların okuması gerekn bir kitap. Beni çocukluğuma götürdü bu kitap. Babam ile olan ilişkimi hatırlattı. Kenarda köşede kalmış anılarımı hatırladım. Benim hoşuma giden bu kitabın sizlerinde seveceğini düşündüğüm için kesinlikle herkese tavsiye ediyorum.

Kitabın Arkasındaki Not:

Gün gelir, hayatımızda bir yabancı olduğunu fark ederiz. Daha doğrusu, o güne kadar tanıdığımızı sandığımız kişi ansızın bir yabancıya dönüşür. Bu yabancı babamızdır. Gerçi görünüşü aynıdır (biraz yaşlanmıştır en fazla). Bizimle konuşmasında ya da davranışlarında yeni bir şey yok gibidir. Yine de onun bakışlarında, daha önce olmayan bir yabancının gölgesini hissederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder