23 Mart 2009 Pazartesi

Burs Sayısı Arttırılıyor

Rusya Federasyonu, 2009 yılında Rusya'daki seçkin yüksek eğitim kurumlarında daha çok Türk vatandaşının ücretsiz olarak okuyabilmesi için verilen burs sayısının arttırılmasına yönelik karar verdi.

Rusya Federasyonu Türkiye Büyükelçiliği'nden yapılan açıklamada, son yıllarda özellikle Türk gençliğinin, Rus dilinin öğrenilmesi ve Rusya'da eğitim görülmesine karşı son derece büyük ilgi duyduğunun gözlemlendiği belirtilerek, “Bu bağlamda 2009 yılında Rusya Federasyonu Hükümeti, Rusya'daki seçkin yüksek eğitim kurumlarında daha çok Türk vatandaşının ücretsiz olarak okuyabilmesi için verilen burs sayısının arttırılmasına yönelik karar almıştır. Bu yıl ilgili amaçlara Rusya Federasyonu tarafından 50 burs verilmiştir. Bu rakam, Rusya'yı Türk öğrencilerine aynı imkanı sağlayan devletler arasında ilk sıralara çıkartmaktadır” açıklamasında bulunuldu. 17-18 Mart 2009 tarihleri arasında Ankara'da; Rus devlet yüksek eğitim kurumlarında eğitimlerine devam etmek isteyen Türk öğrencileri için sınav yapıldığı kaydedilen açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından daha önce yapılan ilk sınav turundan sonra seçilen 150 kişinin son sınava girmek hakkını kazandığı, sınavda en iyi sonuçları gösteren 50 öğrencinin burs kazandığı belirtildi.
Bur kazanan 50 kişiden 8'inin Rusya'nın en seçkin üniversitelerinin master bölümlerinde, 8 kişinin doktora, 34 kişinin de Rus dili bölümlerinde ücretsiz olarak okuyacakları bildirildi.
Açıklamada, Türk öğrencilerinin okuyacakları Rus üniversiteleri arasında, dünyaca tanınan San-Petersburg Devlet Üniversitesi, Rusya Milletlerarası Dostluk Üniversitesi, Moskova Devlet Pedagoji Üniversitesi, Kursk Devlet Üniversitesi ve ayrıca Orel ve Lipetsk şehirlerinde bulunan üniversitelerin bulunduğu kaydedildi.
Açıklamada, Rus-Türk ilişkilerinin önemli parçası olan eğitim alanındaki karşılıklı yarar sağlayan işbirliğini daha çok geliştirmek yönünde adımlar atılacağının da altı çizildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder