23 Mart 2009 Pazartesi

Sınıfta İzdiham

Burası, Sislice Köyü Birleştirilmiş İlköğretim Okulu. Balık istifi sınıflara girişte izdiham yaşanıyor. Her sırada beş çocuk oturuyor. Geç gelip de ayakta kalanın ise vay haline

Şanlıurfa'nın Siverek ilçesine bağlı Sislice Köyü Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okulu'nda bir sırada beş kişinin oturduğu sınıfta 110 öğrenci balık istifi ders görüyor. Öğrencilerin sınıfa her giriş ve çıkışında izdiham yaşanıyor. Öğrencilerin kendi söylemiyle, yer kapan oturuyor, kapamayan ayakta kalıyor.
Sislice Köyü Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okulu öğrencileri, sıkıntılı bir eğitim dönemi geçiriyor. Yeni bir okul inşaatı yapılmadığı için köyde eğitim içler acısı. Bir, iki ve üçüncü sınıf öğrencilerinden oluşan 110 kişi tek odalı bir yerde balık istifi gibi eğitim görüyor. Toplam 176 öğrenci var Dört ve beşinci sınıftan oluşan 66 kişi ise öğleden sonra eğitim görüyor. Durum böyle olunca da 176 öğrenci aynı sınıfta eğitim görmeye başladı. Her bir sırada beş öğrencinin oturduğu sınıfta eğitim yapmanın güç olduğunu belirten öğrenciler, “Bir sırada beş kişi oturuyoruz. Yer kapan oturuyor, kapamayan ayakta kalıyor. Ders kitaplarımızı ve defterlerimizi çıkardığımız zaman sıranın üzerinde yer bulamıyoruz. Yazı yazamadığımız gibi, derslerimizden de geri kalıyoruz. Öğretmenin anlattığı dersi anlayamıyoruz. Bir okul yapılmasını istiyoruz. Sayın Başbakanımızdan yardım istiyoruz” dedi. Kızını Sislice Köyü Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okulu'na gönderen köy sakinlerinden Serdal Uygus da, “Sabah kızım okula gidiyor. Öğlen geldiği zaman ona soruyorum, 'Kızım ne öğrendin' diye. Kızım da 'Baba öğretmenimiz bir şeyler anlatıyor ama anlamıyoruz. Öğretmen nasıl uğraşsın. Ne yapabilir ki' diye cevap veriyor. Kızım nasıl yapacağız' diyorum, o da 'Bilmiyorum' diyor. 'Bir şey öğrenmiyoruz' cevabını veriyor. Devlet bize bir an önce sahip çıksın” dedi. Okulun tuvaleti de yok Bu arada, Sislice köyünün Muhtar Azası Hacı Gümüştaş ise, okulun bir tuvaletinin bile olmadığını, çocukların dışarıda ihtayaç giderdiğini belirtti. Muhtar, “Beş çocuk bir sırada oturmaya, eğitim görmeye çalışıyor. İmkânımız yok. Devlet bize yardım etsin. Çocuklar okula gidiyor yer bulamıyor. Okulun tuvaleti bile yoktur” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder