17 Temmuz 2009 Cuma

Özel Okullar Açık Ara Önde

SBS sonucuna göre Türkiye'nin en başarılı okulları yine özeller çıktı.

Yaşar ÖZAY / SABAH
Milli Eğitim Bakanlığı araştırmasında özel okullar açık ara önde SBS sonucuna göre Türkiye'nin en başarılı okulları yine özeller çıktı. İstanbul'daki başarı sıralamasına göre ilk 10'a devlet okulu giremedi Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretim okullarının başarısını ölçmek için başlattığı araştırmanın sonuçları yetkilileri şaşkına çevirdi. Seviye Belirleme Sınavı'na (SBS) katılan bir milyon öğrenci arasında yapılan araştırmada, yatırımlara rağmen devlet okullarının özel okullar karşısında yine başarısız oldukları belirlendi. İstanbul, Ankara ve İzmir'de SBS'ye giren öğrencilerin puan ortalamasına göre yapılan araştırmada, ilk on ilköğretim okulu arasına İstanbul ve İzmir'den hiçbir okul giremezken Ankara'dan devlet ilköğretim okulu olarak Tahsin Şahinkaya İlköğretim Okulu sıralamaya 7. sıradan girmeyi başardı. SABAH'ın elde ettiği listede, devlet okullarının özel okullar karşısında hezimete uğradığı gözlendi. Bakanlık yetkilileri bu durum karşısında "fırsat eşitsizliği yaratır" diye listeyi kamuoyu ile paylaşmadı. Ancak tek tek okullara bilgi verildi. Bakanlık tarafından başarısız görülen okullar mercek altına alındı. Okul yöneticilerinden başarısızlığın nedenleri için rapor istendi. Yetkililer şimdilik üç büyük ilin değerlendirmesinin yapıldığını, 81 ili kapsayacak araştırmanın her yıl devam edeceğini, Türkiye'nin eğitim haritasının belirleneceğini açıkladılar. OKS'de matematik ve fen puanlarının ortalamaları baz alınan araştırmada, Türkiye'nin ilk 10 sıralamasında Bursa'dan Özel Kültür İlköğretim okulu 475.739 puanla birinci, İstanbul'dan Bilfen Bahçeşehir 475.049 puanla ikinci, Kocaeli'den Özel Erkul Tunagür İlköğretim Okulu 469.380 puanla üçüncü oldu. İstanbul sıralamasında Bilfen Bahçeşehir 475.049 puanla İstanbul şampiyonu oldu. Bilfen'in Çamlıca, Koşuyolu ve Ataşehir okulları da Bahçeşehir'i takip etti. ANKARA VE İZMİR Ankara'da Özel Maya İlköğretim Okulu 436.842 puanla birinci oldu. Gazi Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu 429.564 puanla listeye ikinci sıradan girerken, Özel Samanyolu İlköğretim Okulu 424.608 puanla üçüncü oldu. İzmir'de de Özel Karşıkaya Yamanlar İlköğretim Okulu listenin birinci sırasına 449.219 puanla yerleşti. İzmir ikinciliğini Özel Çakabey İlköğretim Okulu alırken, üçüncü Özel Ege İlköğretim Okulu oldu. Eğitimci Galip Çağatay, son yıllarda hızlı gelişmeye eğitimin ayak uyduramadığını belirterek, "Acil önlemler alınmalıdır. Aileler çocuklarını başarılı okullara göndermek istiyorlar. Özel eğitim kurumları bu hızlı gelişmeye kısa sürede adapte oldular. Devlet okullarının özel okullarla yarışması çok zor. Bakanlık kısa sürede önlem almak zorunda" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder