15 Temmuz 2009 Çarşamba

ÇOCUĞUNUZA SINIR KOYMA

Hamile olduğumu öğrendiğim günden beri romanlara, öykülere ara verip çocuk gelişim kitaplarına takıldım çok uzun bir süre. Bu kadar çok okuduktan sonra anladım ki, her çocuk ayrı bir kitap. Hiçbirşey kitaplarda olduğu gibi değil. Bu bir gerçek. Bir kere bu kitapları yazan kişinin kesinlikle anne yada baba olması şart. Yoksa uzaktan teori şeklinde şu şöyledir, bu böyledir demek kolay. Pratikte doğru düzgün çocuk yetiştirmekle, teorilere dayalı kitap yazmak arasında dağlar kadar fark var bence. Okuduğum onca çocuk gelişimi kitapların arasında bir kitap var ki, gerçekten bir anne olarak bana çok şey kattı. Çok şey öğrendim. Oğluma koymuş olduğum kuralları öğretmekte zorlandığım bir anda ilaç gibi geldi bu kitap bana. Çocuklara sınır koymak, kurallarla yaşamasını öğretmek anne baba olarak bizim görevimiz. Trafiğe çıkmadan önce bize ilk önce trafik kurallarını öğretiyorlar. Ben oğluma karşı her zaman yumuşak ve sınırları pek olmayan bir anneydim. Bu kitabı okuduktan sonra gereksiz tartışmalara girmeden sınırları çizmek ve uygulatmak çok kolay oldu. Bu kitabı ilk okuduğumda oğlum 8 aylıktı. Ara ara hep okudum. Oğlum büyüdükçe işlerin daha da sarpa sapmaması için tekrar elime aldım. Bence her anne babanın okuması gereken bir kitap. Çevirisi de oldukça iyi. Kitabın içindeki örneklerle rahatça ve sıkılmadan okunabilen bir kitap. Kesinlikle tavsiye ederim.


Kitabın Arkasındaki Not:


Çocuklarınız yanlış davranışlarda mı bulunuyor? Doğru davranmaları konusundaki ricalarınızı sürekli olarak duymazdan geliyor ya da red mi ediyorlar? Serbest ve otoriter anababalık yöntemleri arasında gidip geliyor musunuz - hem de hiç başarı göstermeden? Daha iyi bir yol olduğuna ikna oldunuz mu? Gerçekten var. Çocuğunuza Sınır Koyma, çocuklarınızın düzgün bir ahlak ve davranış gelişimi için ihtiyaçları olan olumlu, saygılı ve eğitici ortamı sağlamanıza yardımcı olacak...


Robert MacKenzie tarafından yazılan bu çok okunan kitabın bu genişletilmiş baskısı, sadece yanlış davranışı düzelten denenmiş teknik ve süreçleri göstermekle kalmıyor, aynı zamanda çocuklarınızdan istediğiniz ve beklediğiniz işbirliğini de garantiliyor. Bu kitap anababalara neler kazandırıyor?

- Anlaşılır, kesin ve etkili sınırlar koymak
- Çatışmalar ve güç mücadelelerine bir son vermek
- İşbirliğini teşvik edecek kurallar belirlemek
- Çocuklara sorun çözme becerilerini öğretmek
- Yanlış davranışlarla ilgili mantıksal sonuçlar uygulamak


Çocuklar, gelişimlerine yön verecek sınırlara ihtiyaç duyarlar. MacKenzie'nin uzmanlığında, sizler de mutlu ve tatminkar bir aile hayatı için gerekli olan öğretici sınırları nasıl oluşturacağınızı öğreneceksiniz.


Eğitim psikoloğu ve aile terapisti Robert J. MacKenzie, California`da aile danışmanı olarak çalışmakta ve anababa / öğretmen çalışma gruplarına eğitim programları sunmaktadır. Sınır Koyma programı ile ilgili seminerlerini de ülke çapında yaygınlaştırmaktadır.


Kitabın Adı: Çocuğunuza Sınır Koyma
Yazar: Robert J. Mackenzie
Çeviren: Dr. Hande Gürel
Yayınevi: Hyb Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 340

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder