13 Temmuz 2009 Pazartesi

Nasıl Bir Okul Seçmeliyim?

Lise seçimi, en az üniversite kadar önem taşıyor. Birbirinden farklı okul türleri arasından doğru tercihi yapmak başarılı bir eğitim hayatının anahtarı.

Okul seçimi günümüzde en az üniversite tercihleri kadar önem kazandı. Lise seçimi, bir öğrencinin eğitim hayatının kilit noktası. Öğrencinin devam edeceği okulun eğitimi, fiziksel koşulları, sosyal etkinlikleri; kişisel özelliklerinin ve becerilerinin gelişmesinde önemli bir rol oynuyor. Gençlerin tercih yapabilecekleri pek çok okul türü bulunuyor. Bu nedenle öğrencinin, hangi okul türünün kendisine uygun olduğunu 'gerçekçi kriterler' doğrultusunda belirlemesi gerekiyor. Öğrencilerin seçebilecekleri temel lise türleri şöyle: Genel liseler, Fen liseleri, Fen ve Teknoloji liseleri, Sosyal Bilimler liseleri, Anadolu liseleri, Anadolu Öğretmen liseleri, Öğretmen liseleri, Meslek liseleri, Özel liseler MÜFREDAT İNCELENMELİ İlköğretim okulları ve genel liseler, fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, Anadolu liseleri, öğretmen liseleri, meslek liseleri, yabancı dille eğitim yapan özel okullar öğrencilerin tercih edebilecekleri belli başlı okul türlerini oluşturuyor. Özellikle bu lise türlerinden herhangi birini seçmek isteyen öğrenci, ilgili okuldaki eğitim müfredatını, ÖSS sonrası hangi yükseköğretim programlarına yönlendirdiğini araştırmalıdır. Lisenin, üniversite tercihlerine etkisi nedir? MEVCUT sistemde lise seçimi, üniversite tercihlerini de direkt olarak etkiliyor. Lise tercihlerini, öğrencinin sadece dört yıl eğitim alacağı kurum olarak değerlendirmek yerine, öğrencinin bundan sonraki tüm yaşamına şekil verebilecek bir seçim olduğunu unutmamak gerekiyor. Tercih yaparken bunlara dikkat Fiziki yapı: Fiziki yapı eğitim kalitesini ve öğrencinin sosyal gelişimini birebir etkiler. Dersliklerin büyüklüğünün öğrenci sayısı ile orantılı olması, eğitimin kalitesi için en önemli etkendir. Çok kalabalık, öğrencinin kendi görüşlerini iletmek ve öğretmenle birebir iletişim kurmasını engelleyecek sınıflar, öğrencinin akademik gelişimine olumsuz yönde etki yapar. Ayrıca öğrencilerin sosyal özelliklerini geliştirebileceği ve bağımsız bir birey olmasını sağlayacak etkinliklere katılabileceği spor alanlarının olması, öğrendiklerini kullanmasını ve pekiştirmesini sağlayacak laboratuvarların okulda yer alması önemlidir. Bir okulun fiziksel yapısı her zaman eğitimi güçlendirici ve destekleyici olmalıdır. Eğitim-öğretim özellikleri: Öğretmen kadrosunun niteliği, okulun ÖSS ve diğer akademik alanlardaki başarısı okulun eğitim-öğretim düzeyi hakkında fikir verir. Yabancı dil eğitimi gençlerin çağı yakalaması için önemlidir. Bu yüzden özellikle yabancı dilde eğitim veren lise türlerinden herhangi birini seçecek olan öğrencilerin, ilgili okuldaki yabancı dil öğretmen kadrosunun niteliğine ve yabancı dilde yapılan etkinliklere dikkat etmesi gerekir. Destek hİzmetler: Okulun rehberlik servisinin çalışmaları öğrencinin sosyal ve zihinsel gelişimi için önemlidir. Özellikle mesleki rehberlik çalışmalarının yapılması, öğrencinin bundan sonraki eğitim yaşamını sağlıklı bir şekilde yönlendirebilmesini sağlar. Okul idarecilerinin ve rehber öğretmenlerin velilerle iletişimi, eğitimin desteklenmesi için önemli kriterlerden biridir. Öğrencinin sosyal becerilerinin gelişmesini sağlayacak olan kulüp çalışmalarının ve eğitsel kol faaliyetlerinin aktif olarak sürdürülmesi önemlidir. Genellikle dersleri engelleyici olarak düşünülen bu tür faaliyetler kişinin sorumluluk alma, takım çalışmasına uyum sağlama, kendi güçlü ve zayıf yanlarını tanımasına fırsat verir. Eğitim programının içinde sistemli bir şekilde yer verilen bu tür faaliyetler eğitimi destekler. Kariyer basamaklarının ilk adımı İyi bir lise eğitimi öğrencilerin iyi bir üniversite eğitimine ve başarılı bir meslek yaşamına sahip olabilmeleri için ilk basamaktır. Bu yüzden lise tercihini yaparken öğrenci ve ailenin iyi bir araştırma yapması gerekmektedir. Öğrencinin gelecekten beklentileri ve kişilik yapısına uygun bir tercih kariyer adına büyük önem taşımaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder