3 Temmuz 2009 Cuma

Öğretmen Liselerine Yeni Uygulama

MEB, eğitim fakültelerine öğrenci yetiştiren Anadolu öğretmen liselerinin kalitesini artırmak amacıyla yeni bir uygulamayı hayata geçiriyor.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), eğitim fakültelerine öğrenci yetiştiren Anadolu öğretmen liselerinin kalitesini artırmak amacıyla yeni bir uygulamayı hayata geçiriyor. Bu liseler arasından 'model okullar' belirleyecek olan bakanlık, seçimde okul temizliği, öğrenci başına yılda okunan kitap adedi, ÖSS başarısı gibi çeşitli kriterleri esas alacak. Tespit edilen model okullara berat verilecek ve eflatun-beyaz flama takılacak. 'Model' olmak için 17 okul başvurdu ve bu liselerin gerekli kriterleri taşıyıp taşımadığı 'merkez değerlendirme kurulu' tarafından incelendi. Halen sürdürülen değerlendirmenin sonuçları daha sonra açıklanacak. Model okullar, fiziki durumları, yönetim ve öğretmenler kurulu çalışmaları, öğretim ve eğitim etkinlikleri, öğretmen yeterlilikleri, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri, okul aile birliği çalışmaları ve özgün çalışmalar açısından değerlendiriliyor. Kurul, okulun ÖSS başarısını, takdir, teşekkür alarak ödüllendirilen öğrenci sayısını, ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenmiş bilim, sanat ve kültür içerikli yarışmalarda derecesinin olup olmadığını, sınıfta kalan, disiplin cezası alan öğrencilerin sayısını dikkate alıyor. Değerlendirmede ayrıca, okulda öğretmen açığının, rehberlik servisinin ve okulun web sayfasının olup olmadığına da bakılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder