3 Haziran 2009 Çarşamba

SBS'de artık 12 tercih yapılacak

İlköğretim 8'inci sınıflar bu yıl Seviye Belirleme Sınavı sonucuna göre 20 yerine en fazla 12 tercih yapabilecek.

Sınava girecek diabet, astım, tansiyon ve epilepsi hastalığı olan öğrenciler için ilaç ve tuvalet kolaylığı sağlanacak Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, '2009 Seviye Belirleme Sınavı Uygulaması' konulu bir genelge yayımlayarak, SBS'nin ilköğretim 6'ncı sınıflar için 13 Haziran, 7'nci sınıflar için 7 Haziran'da, 8'inci sınıflar için 6 Haziran'da gerçekleştirileceğini anımsattı. Çubukçu, kimlik kontrollerinin ve salonlara yerleştirmenin zamanında yapılabilmesi için öğrencilerin en geç saat 09.30'da fotoğraflı sınav giriş belgelerinde belirtilen salonlara alınacağını ifade etti. Çubukçu, SBS'ye girecek diabet, astım, tansiyon ve epilepsi hastalığı olan öğrencilerin sınav anında ilaç kullanmaları ve tuvalet ihtiyacının karşılanmasında kolaylık gösterileceğini bildirdi. KONTENJANLARA STANDART Bakan Çubukçu'nun kontenjan girişi, tercih ve yerleştirme işlemlerinde dikkat edilecek hususlara da değindiği genelgeye göre, her türlü Anadolu liseleri ile fen ve sosyal bilimler liseleri ve merkezi yerleştirme ile öğrenci alan diğer liselerin kontenjanları belirlenirken, alan seçimleri de göz önünde bulundurulacak. TERCİHLER 13-17 TEMMUZDA Kontenjan girişleri okullar tarafından 1-8 Haziran 2009 tarihleri arasında e-okul sisteminden yapılacak. Bakanlık birimleri de 15-19 Haziran 2009 tarihleri arasında bunları kontrol edecek. Ortaöğretim Yerleştirme Puanı ise 13 Temmuz 2009 tarihinde ilan edilecek. Tercihler, 13-17 Temmuz 2009 tarihleri arasında okul müdürlüklerince alınacak. Bu yıl öğrenciler en fazla 12 tercihte bulunacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder