3 Haziran 2009 Çarşamba

Kız Öğrenciler Kampanya Başlattı

Mardin'in Kızıltepe ilçesinin Arıklı köyünde 8 yıllık ilköğretim okulunu tamamlayan kız öğrenciler köylerine lise istiyor.

Mardin'in Kızıltepe ilçesine 45 kilometre uzaklıktaki Arıklı köyünde 8 yıllık ilköğretim okulunu tamamlayan kız öğrenciler köylerine lise istiyor. Arıklı köyündeki öğrenciler, hem lise hem de bir sağlık ocağı yaptırılması için imza kampanyası başlattı. Arıklı Köyü İlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencilerinden Zini Ünal, Enise Ektiren ve Sultan Yiğit'in sağlık ve eğitim konusunda başlattıkları imza kampanyasına köy halkı da destek veriyor. Öğrencilerden Zini Ünal, "Okulumuz her yıl yaklaşık 100 öğrenci mezun veriyor ama bunların ancak 10-15'i liseye gidebiliyor. Biz kız öğrenciler olarak eğitim hayatımızın sadece 8 yılla sınırlı kalmasını istemiyoruz. Birçok arkadaşımızın gelecekle ilgili güzel hayalleri var. Bu hayalleri gerçekleştirebilmek için lisenin önemli olduğunu biliyoruz. Ancak bize en yakın lise 45 kilometre uzaklıktadır. Biz okuyup ideallerimizi gerçekleştirmek istiyoruz." şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder