1 Haziran 2009 Pazartesi

KABUK ADAM

Hayranı olduğum yazarın haftasonu okuduğum kitabı Kabuk Adam. Görevli olduğum bir sınavda gözümü ayırmadan okudum. Resmen yapışıp kaldım kitaba. Tek kelime ile muhteşemdi. Sınav arasında hemen anneme koştum ve bunu okumalısın mutlaka dedim. Bir insanın iç dünyası, içinde yaşadıkları, duygularındaki fırtınaları bu kadar güzel anlatılır ancak. Fizik Mühendisi bir kadın Karayiplere bir seminere gider. Derslerden sıkılıp sıkılıp kendine egzotik adanın ılık sularına atar. Kapkara çirkin bir adam olan Tony ile bu sırada tanışır. Okyanusun ılık sularında dalıp dalııp deniz kabukları satan bir adamdır Tony. Kültürlü, okuyan, güzel beyaz bir kadın ile cinayet işlemiş, uyuşturucu kullanan ve satan, hayatını adada geçirmeye çalışan çirkin, zenci bir adamın aşk hikayesi. Yazar bu kitabı için, acemilikte yazdığım bir kitap der ve hiç de sıcak bakmazmış "Kabuk Adam"a. Ana ben bayıldım. Daha önce hiç Aslı Erdoğan okumadıysanız bu kitapla başlangıç yapabilirsiniz. Kesinlikle tavsiye ediyorum sizlere.
Kitabın Arkasındaki Not:
Dünya okurlarınca “geleceğe kalacak elli yazar” arasında sayılan Aslı Erdoğan’ın sayılan Aslı Erdoğan’ın yayımlandığı günden bugüne değerini ve yerini hiç kaybetmemiş ilk romanı: Kabuk Adam. Türk edebiyatında olduğu kadar dünya edebiyatında da yeni bir yazarın doğuşuna tanıklık eden bir kitap. Şık olmakla cinayet işlemek arasındaki o çok ince çizginin öyküsü. “Size Kabuk Adam ın öyküsünü anlatacağım, tropik bir adayı, cinayet ve işkencenin, şiddetin bataklığında filizlenen bir aşkı, içinde yetiştiği toprak kadar acı dolu bir aşkı anlatacağım. Çıldırtıcı gücünü sonuna dek yaşanmayan arzulardan, en gizli hayallerden alan bir tutkuyu, ölümle yaşamın sınırında kurulan mucizevi bir dostluğu ve bütün yıkımların nedeni olan korkuyu, insanın en temel özelliği olan korkusunu, alçaklığını, umutsuz yalnızlığını.. Tropiklerde, o gözden ırak adada öğrendim ki, cennetle cehennem iç içedir, ancak bir katil bir peygamber olabilir ve insan bir başkasına, aynı karabüyü ayinlerindeki gibi, dönüşebilir, çünkü insanın tam zıddı gene kendisidir.”
Kitabın Adı: Kabuk Adam
Yazar: Aslı Erdoğan
Yayınevi: Everest Yayınları
Sayfa Sayısı: 140

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder