17 Eylül 2009 Perşembe

Çocuklar Tatilde Öğrendiklerini Unutuyor

Uzun tatillerin öğrencileri eğitim öğretim döneminde edindikleri bilgilerin bir kısmını unutmasına yol açtığı bildirildi.
Uzun tatillerin öğrencileri nitelikli ve planlı okumadan uzaklaştırarak, eğitim öğretim döneminde edindikleri bilgilerin bir kısmını unutmasına yol açtığı bildirildi. Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Eğitim Fakültesi Sosyal Alanlar Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Adnan Gümüş, yaptığı açıklamada, Türkiye'nin dışında, hiçbir Avrupa ülkesinde okulların 3,5 aya varan uzun tatile girmediğini söyledi. Bu yıl okulların 12 Haziranda tatile girdiğini ve yeni eğitim-öğretim döneminin de 24 Eylül Perşembe günü başlayacağını belirten Prof. Dr. Gümüş, "Tatil resmi olarak 3,5 aya ulaşıyor. Ancak pratik olarak okulların başlangıç ve kapanış dönemlerinde ilk haftalarda ders yapılmadığı için tatil süresi 4 ayı buluyor" dedi. Prof. Dr. Gümüş, tatillerin, öğrencilerin, günlük zaman dilimlerini farklılaştırıp, uyku ve yemek düzenlerini değiştirdiğini ifade ederek, şöyle konuştu: "Bu dönem içinde nitelikli ve planlı okumadan uzaklaşan öğrenciler, öğretim döneminde edindikleri bilgilerin bir kısmını unutuyor. Çocukların okuldan kopmasına neden olan tatiller, konsantrasyonlarını da olumsuz yönde etkiliyor. Yıl içinde edinilen bilgi ve davranışları yeniden kazandırmak için öğretim yılının başlangıcında öğretmenler öğrencileri yeniden okula adapte edip, günlük ders çalışması düzenine alıştırmak için uğraşıyorlar." Prof. Dr. Gümüş, öğrencilerin edindikleri bilgileri unutmamaları için tatillerin bölünmesi gerektiğine dikkati çekerek, "Yaz dönemi de 2 ayı geçmemeli" dedi. Eğitim dönemlerinin de uzun tutulmaması gerektiğini bildiren Prof. Dr. Gümüş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Uzun dönemli bir eğitimin olması öğrencilerin kendileriyle yüzleşmelerini ve fiziki olarak boşalmalarını zorluyor. Uzun dönemli eğitim de uzun süreli tatiller de negatif sonuçlar veriyor. Bu nedenle uzun eğitim dönemindeki ara tatiller çocukları rahatlatacak ve enerjilerini boşaltacak şekilde programlanarak 2 veya 3 döneme bölünmeli. Yaz tatilinin de 2 ayı geçmeyecek şekilde ayarlanması, eğitim-öğretim açısından verimli olacaktır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder