2 Eylül 2009 Çarşamba

BİR ESKİ KOCANIN ÖĞLEDEN SONRASI

Hamdi Koç ile "Melekler Erkek Olur" isimli romanının çok kısa bir bölümünü gazetede okuduğum da tanıştım. Ve hemen kendimi kitapçıda buldum. Çok başarılı bulmuştum romanını. Hatta diğer kitaplarını okumak için de zaman yaratmaya çalışmıştım ama maalesef olmadı. Son kitabı "Bir Eski Kocanın Öğleden Sonrası" nı ise vakit kaybetmeden alıp okumak istedim. Neredeyse kitap bir hafta süründü elimde. Ne yazık ki, ilk ronıanında bende bıraktığı etkiyi bu romanında bulamadım. Biraz hayal kırıklığı yaşadım açıkçası. Kendisiyle savaşan bir erkekin hikayesi kısaca bu kitap. Günün birinde karısını aldattığı için boşanmış bir insandır Murat. 43 yaşında oldukça zengin bir işadamıdır. Önüne gelen her güzel kızla flört edebilecek bir yapısı vardır. Zaten karısı da bu çapkınlığından dolayı bırakıp gitmiştir. Bir gün yolda eski karısını bir erkekle kolkola görür ve sinir krizleri geçirir. Artık amacı o adamı gözünü kırpmadan öldürmektir. Hiç muhasebe yapmadan bu düşünceye kapılıp gider. Romanın sonunda bir süpriz bekledim hep. Ama maalesef sonu çok vasat. Yer yer ironilerle de dolu olan bu kitabı ben hiç tutmadım. Bir de siz okuyun isterseniz.

Kitabın Arkasındaki Not:
Karımı sokakta bir adamın kolunda gördüğüm zaman ilk hissettiğim şey korku oldu. Ölüm korkusu. Ölüyorum sandım. Çok korktum. Oysa ölmesi gereken karımdı. Ölmesi gereken karımın yanındaki adamdı. Ama ben ölüyordum.
Bir eski koca birkaç yıl önce boşandığı karısını bir başka adamın kolunda görünce ne yapar? Kıskançlık krizine mi girer, durumu olduğu gibi kabullenerek yanlarına gidip "merhaba" mı der, görmezden mi gelir yoksa "hayır canım o benim karım değil, benzetiyorum" mu der?
Hamdi Koç, Bir Eski Kocanın Öğleden Sonrası'nda bir kocanın bu ruh hallerine değiniyor, akıcı ve nükteli üslubuyla.

Kitabın Adı: Bir Eski Kocanın Öğleden Sonrası
Kitabın Yazarı: Hamdi Koç
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 307

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder