8 Eylül 2009 Salı

BALIK İZLERİNİN SESİ

Canım arkadaşım ve aynı zamanda komşum olan Evoironi tarafından ne zamandır tavsiye edilen okumak için ancak fırsat yaratılan Buket Uzuner'in kitabı Balık İzlerinin Sesi. İyi ki okumuşum, harika bir kitaptı. Daha önce hiç Buket Uzuner okumamıştım. Başlangıç için çok iyi oldu. Sıradışı bir konu, olağanüstü bir kurgu, imrelenecek bir aşk. Her yönden farklılığını hissedeceğiniz bir kitap Balık İzlerinin Sesi. Bu kitapta hayal gücünün sınırlarının nereye kadar gider sorusuyla bir kez daha karşılaştım. Sanıyorum ki bu hayal gücünün sınırları yok. Kitabı okurken elimde kalem satırların altına çizemeden edemedim. Öyle güzel cümleler yaratmış ki yazar... Dünyanın dört bir yanından gelen toplumda sıradışı kabul edilen 80 öğrenciyi bir yurda yerleştiriler ve olaylar böylece gelişir. Türkiye'yi ise 21 yaşındaki Afife Piri isimli biri temsil ediyor. Gerçek ile düş arasında kalmış bir kitap bu. Çevresinden kendisini farklı ve yanlız hisseden, eminimn bu kitabı daha çok seveceksiniz. Ütopik olan bu kitabı bu tarzdan hoşlananlara tavsiye ediyorum.

Kitapta altını çizdiklerim:

"Sevginin en güzeli, en gereksinildiğinde verilenidir." (s.38)
"
"-Beni öyle çok seviyor ki, beni onun kadar çok sevecek bir başka kadına rastlamama engel oluyor." (s.43)

"Tutsaklığımızın adıdır vazgeçilmezlik çoğu kez." (s.46)

"Ey aşk, gücün tartışılamaz bile!..." (s.93)

"Dürüst ve içten olmanın birbiriyle ilişkisi hiç de sanıldığı kadar yakın değildir. her dürüst davranışın içten olduğunu, her içtenliğin de dürüstlüğünü savunmak nereye kadar inandırıcıdır?" (s.152)

"Bir sevgiliye kavuşmaktan daha güzel olan tek şey, sevgiliye kavuşmayı düşlemektir!" (s.193)

"Mucizeler, ancak onlara inananlarca yaşanır ve aşk bir mucizedir! Sevinçten çıldıracak, özlemden çıldıracak ve heyecandan çıldıracak bir aşkı tanımamış olanlar, mucizelere de inanmazlar. Oysa aşk mucizesini yaşayanlar, aşkın doruk noktasında cinselliği betimlemeye çalışmanın bir cinayet olduğunu bilirler. O ancak yaşanır! Ve yaşandıktan sonra, cinselliğin bütün öbür halleri artık renksiz, tatsız ve yoksul kalacaktır. Çünkü, aslını gören göz, en iyi öykünmeden bile incinir. Aslını tanıdıktan sonra, ancak onunla heyecanlanır, mutlanır, onunla doyumlanır. Ancak!" (s.196)

"Cinayet ille de ellerle işlenmez." (s.204)

Kitabın Arkasındaki Not:
Anne tarafından Afife Jale'ye akraba oluyorum. Babamın kökleri de Piri Reis'in amcası Kemal Reis'e uzanır, dedim gurula.
- Camille ve Kolomb gibi mi yani? dedi şaşırarak.
- Hiç kimse bir başkasına benzemez! diye hırçınlaştım.
- Afife Piri! dedi hayranlı

Kitabın Adı: Balık İzlerinin Sesi
Yazarı: Buket Uzuner
Yayınevi: Everest Yayınları
Sayfa Sayısı:214

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder