7 Ağustos 2009 Cuma

Okullarda Artık 'Etüt' Yasak

İlköğretim öğrencilerinin, okulda dersler tamamlandıktan sonra isteğe bağlı olarak yaptıkları 'etüt'ler kaldırıldı.

İlköğretim öğrencilerinin, okulda dersler tamamlandıktan sonra isteğe bağlı olarak yaptıkları 'etüt'ler kaldırıldı. Milli Eğitim Bakanlığı, aldığı karara paralel, başarılı öğrencilerin aynı sınıfta, diğer öğrencilerin ise başka sınıfta toplanarak 'seviye sınıfları' oluşturulmasına da yasak getirdi. İl milli eğitim müdürlüklerine Müsteşar Muammer Yaşar Özgül imzası ile 'dikkat edilecek hususlar' konulu bir yazı gönderen Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim okullarında artık 'etüt faaliyeti' yapılmaması talimatı verdi. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yapılan son değişiklikle bakanlık, okullarda 'etüt faaliyetleriyle ilgili planlamaların bundan böyle yapılmamasını' istedi. Yeni uygulamadan yatılı ilköğretim bölge okulları ile İstanbul'da bakan onayı ile yıllardır 'etüt ve beslenme programı' uygulayan 17 okul istisna tutuldu. Özellikle büyükşehirlerde çalışan velilerin çocuklarını okuldan geç almak ve derslerini takviye ettirmek için etüt sistemi uygulanıyor, bunun için veliler okula belli ücretler ödüyordu. Etüdün kaldırılmasının sebebini ise 'mevcut kanunlara göre öğretmenlerin ek iş yapamayacağı gerekçesiyle Maliye Bakanlığı'nın karşı çıkması' oluşturdu. Okullarda hafta sonlarında yapılan kurslarda ise herhangi bir değişiklik yapılmadı. Bakanlık, zaman zaman basına da yansıyan başarılı öğrencilerin bir sınıfa, az başarılıların ise başka sınıflara alınması uygulamasına tepki gösterdi. 'Sınav notu ve dönem başarı ortalaması gibi gerekçelerle seviye sınıfları oluşturulmasının uygun olmayacağını' bildiren bakanlık, böyle bir sınıflamanın çocuk haklarıyla da bağdaşan yanının olmadığını kaydetti. İlköğretimin 'çocukların fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimlerinin şekillenmeye başladığı bir dönem' olduğunu belirten bakanlık, "Bu uygulama olumsuzluklar oluşturabilecek, güven ve iş başaramama duygusunun kendisinde yaşamın bir parçası haline geldiği düşüncesinin yer etmesine zemin hazırlayarak atılım, girişimcilik, araştırıcılık, sorgulayıcılık gibi programlarımızın temel felsefesini oluşturan bu yetilerin çöküntüye uğramasına zemin hazırlayabilecektir." dedi. ÇOCUĞUN GERÇEK YAŞINI OKUL DÜZELTTİRECEK Milli Eğitim Bakanlığı ayrıca, ilköğretim okullarında gerçek yaşı ile nüfus yaşı farklı olan öğrencilerin durumlarının düzeltilmesi için okul yöneticilerine girişimde bulunulması talimatı verdi. Buna göre okul yöneticileri, velilerinden nüfusa gerçek yaşından büyük veya küçük yazılmış olanların yaşlarının düzeltilmesini isteyecek. Veli üç ay içinde bu işleri yapmadığı veya girişimde bulunmadığı takdirde gereği yapılmak üzere durumu il ve ilçe milli eğitim müdürlüğüne bildirilecek. Milli eğitim müdürlükleri ise konuyu cumhuriyet savcılıklarına iletecek ve asliye hukuk mahkemelerinde 'düzeltme davaları' açılacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder