27 Ağustos 2009 Perşembe

Okul Öncesi Eğitim Ücretsiz Olacak

Okul öncesi özel eğitime ihtiyacı olan çocuklardan gelir durumu iyi olmayan çocuklara ücretsiz eğitim verilecek...

Milli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB) hazırlanan 'Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Eğitiminin Yaygınlaştırılması Projesi' ile özel eğitime ihtiyacı olan çocuklardan gelir durumu iyi olmayanların, kaynaştırma uygulamaları yoluyla okul öncesi eğitimleri ücretsiz sağlanacak. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu imzalı genelgeye göre, projeyle, Amasya, Nevşehir, Çanakkale, Bilecik, Edirne, Karabük, Ardahan, Gümüşhane, Trabzon, Yalova, Karaman, Tunceli, Kilis, Bolu, Kırıkkale, Bayburt, Burdur, Kırklareli, Muğla, Düzce, Bartın, Artvin, Çankırı, Kütahya, Rize, Isparta, Kırşehir, Giresun, Uşak, Eskişehir, Sinop ve Samsun'da okul öncesi dönemde özel eğitim değerlendirme kurulunca kaynaştırma yoluyla eğitime uygun bulunan çocuklara proje kapsamında etkili bir kaynaştırma eğitimi verilecek. Proje kapsamında, kaynaştırma uygulamalarının yapılacağı okullar ve okul öncesi eğitim sınıfları, 4 Eylül 2009 tarihine kadar belirlenecek. Öğrencilerin eğitimlerini sürdüreceği okullarda eğitim ortamlarında fiziki düzenlemeler yapılacak, engelli öğrencilerin ihtiyaçları dikkate alınarak, tuvalet, rampa, destek eğitim odası yapılacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder